LarsHen Startet 21.August.2014 Link til dette innlegget Startet 21.August.2014 Hei Dieselvarmeren min av den nevnte typen vil ikke oppføre seg normalt. Hadde den i gang i ca 2 timer, før den plutselig slo seg av og prøvde å tenne opp igjen umiddelbart. Når jeg nå trykker på "varme-knappen" på termostaten, starter vifta og glødepluggen, og går i ca 25 sek. Etter dette gjentas det hele. Dieselpumpen blir ikke aktivert, men har lest i manualen at det skal skje først etter ca 50 sek i tenningsprosessen. Jeg har prøvd følgende: -Demontert og rengjort herligheten -Gitt dieselpumpen strøm direkte fra 12v batteri, den reagerer med å spytte ut diesel. -Målt motstand i flammevakten, den reagerer på lys. -Målt motstand på termosikringen, den er ok -Målt spenning på 11,8V på glødeplugg, med landstrøm tilkoblet. -Målt spenning på 13,5V på koblingsboksen til varmeren under stans. Er det noen som kan gi svar på hvorfor varmeren stopper opp etter bare 25 sek? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 21.August.2014 Link til dette innlegget Svart 21.August.2014 fungerer termostaten da? Sitér dette innlegget Link to post
LarsHen Svart 12.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Feilen lå i styringsenheten til varmeren. Fikk fatt i en ny (brukt), og siden har den funket. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Hei Du har ikke ett bilde på hvordan denne ser ut? Har selv en som ser ut som en flymotor men finner ikke ut hvilke produsent. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Er elektronikk en stor aluminiumsboks så ser du om det står en betegnelse som begynner med VFA og et 7-sifret nr. Da er det en Ardic. Oppgi dette nr og jeg kan si deg hvilke varmere som bruker denne elektronikken. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Har en komplett 'good spare' av denne varmeren(eller 042-D?) liggende, som ble byttet ut for jevnere regulering og litt lavere lydnivå med en Eber D4+. Grei for erstatning eller deler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.