Even kriver Startet 24.August.2014 Del på Facebook Startet 24.August.2014 Jeg vurderer å kjøpe en båt som er ca 3 timer unna lurer på ca hvor nye det vil koste. 23 fot plast båt veier ca ikke mer enn et ton. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 24.August.2014 Del på Facebook Svart 24.August.2014 Skudd i blinde. 5000,- inkl. Moms Enkleste er vel å kontakte noen lastebilfirmaer i omegn. Eller kanskje enda bedre. Noen enkelmannstiltak i ditt distrikt. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 24.August.2014 Del på Facebook Svart 24.August.2014 Det ligg der einplass ja. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 24.August.2014 Del på Facebook Svart 24.August.2014 Bør gå greit på en henger, Sjekk hva den lokale henger-utleiesjappa kan tilby. Det blir nok det billigste Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Ja men med henger bør man ha ce lappen og en bil som kan trekke såpass... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Lodda Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Tror jeg ville undersøkt litt mer om leie av henger og (evt. bil). Har du rett henger til en båt på rett i underkant av 1 tonn, skal det vel gå fint med en vanlig lapp (totalvekt på 3,5 tonn). Om ikke, ta kontakt med en transportør, kanskje de kan ta den i returlast, da havner du nok ca. på prisen som er nevnt ovenfor. Lykke til! Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
andersb Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Ja men med henger bør man ha ce lappen og en bil som kan trekke såpass... Hva skal han med lappen på vogntog, for en 23 fots båt på 1 tonn? en mini clubman er jo rata til hva.. 1500-1600 mvh hilsen en som trekker 30 fot båt. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 BE Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
andersb Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 BE kan jeg være mer enig i ;) men om båten er 1 tonn, klarer du deg fort med 4-500kg henger, og har du da riktig bil i form av en personbil går det faktisk uten også, evnt gikk før, de endrer jo stadig reglene... ref 1750kg bil og 1750kg henger. eks brendrup totalvekt 1500, har 1160 nyttelast. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Ett tonn hørtes nesten litt lite ut.. Vår forrige båt, en Yamarin 59HT på 19 fot veide ca 1150 kg med motor og litt normalt rusk og rask oppi, 1500 kg med hengeren. Skulle tro en 23 foter da var en del tyngre. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Det er meningsløst å prøve å finne ut av disse reglene. Her kan du taste inn bilnummer og hengernummer for å se om ekvipasjen er lovlig. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Oi den Brendrup 1500 så jo midt i blinken ut for meg i alle fall med førerkort B Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
andersb Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 Det er meningsløst å prøve å finne ut av disse reglene. Her kan du taste inn bilnummer og hengernummer for å se om ekvipasjen er lovlig. Jeg "løste" dette ved å ta BE og C1E, bare for å egentlig finne ut at jeg også trenge CE for å ta båten bak pickupen, solgte da denne og kjører nå BE ;) Den kalkulatoren er forresten hysterisk morsom, den mener jeg max kan trekke en henger med totalvekt 500KG, og egenvekt 125KG med min bil, jeg må også passe på at totalvekten ikke overskrider 7090KG med henger står det.. i praksis er hengervekten min opptil 3500kg siden jeg er i norge, (mer i usa) men må passe på, kan ikke ha 8 personer og bagasje i bilen om jeg har 3500kg henger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.