Morten Rikardson Startet 24.August.2014 Del på Facebook Startet 24.August.2014 Hei, noen som har kjennskap til denne type båt? Seahunter 550/Sandstø 18/Rio 550 Sport er visstnok samme båt. Det jeg tenker på er hvor stor motor kan denne tåle? Sitér dette innlegget Link to post
silo Svart 3.Juli.2015 Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 En gammel tråd, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det finnes kunnskap om disse båtene der ute. De eksisterer jo i hopetall og burde være populære når man ser på prisen. En kompis hadde en slik Seahunter 550 med Johnson 90hk, men det ble for tamt for min smak. Gjorde vel 35 knop på gps'n med to mann og original alu.propell. Jeg vurderer selv en slik båt nå og har listet opp flere motoralternativer jeg mener kan passe. (Uansett valg tar jeg alltid utgangspunkt i stålpropell som passer) For råskapen sin del så burde den vel hatt en Optimax 150 eller noe sånt, men en 4-takter på rundt 140hk skulle nok passe godt og samtidig være litt mer behagelig til cruising. Hadde jeg hatt fritt valg og mulighet til retrett uten å tape penger hadde jeg testet en E-tec 200hk. Nå vil jo valget være avhengig av bruksområde, men for min del så vil jeg ha litt effekt å gå på slik at jeg får flere bruksområder. (Tenker da på leketøy) Når det kommer til kjøreegenskapene til denne så er de helt greie til innaskjærs bruk. Jeg ble ikke noe spesielt imponert over hvordan den tok bølgene, men det kan også tenkes at jeg forlangte for mye av en såpass liten og lett båt. Uansett, disse er prisgunstige og et godt alternativ for å komme seg ut på sjøen på en fornuftig måte. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.Februar.2017 Del på Facebook Svart 1.Februar.2017 E-tec 200 er nok litt overkill. E-tec 150, evt. HO utgaven, vil nok være mer enn nok. Er jo samme motorblokk uansett (gjelder ikke G2 da den naturligvis blir altfor tung). Et fornuftig budsjettvalg er jo den nye Mercury F115 et innlysende valg med klasseledende 2,1 liter sylindervolum og kun 165 kg. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 1.Februar.2017 Del på Facebook Svart 1.Februar.2017 Sandstø 18 / Rio 550 / Seahunter 550er ikke samme båt. Sandstø 18 er designet og bygget av Alf på Tromøya så vidt jeg vet. Ingen av disse båtene er bygget for fart, de er familiebåter. Sitér dette innlegget Link to post
petterb Svart 5.Februar.2017 Del på Facebook Svart 5.Februar.2017 Alle 3 er like . Men endringer i bakparten på de nyere utgavene. Har hatt begge typer og min mening er at gamle typen er veldig leken og lettkjørt den nye løfter ikke seg ut av vannet skikkelig. 90 hk 2takt på den gamle går 38-40 knop. Den nye klarte jeg 35 med 115 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.