Jump to content

Prisvurdering av Sjømann 22 1978-modell

Teresa

Recommended Posts

Vi er en gjeng på 4 unge gutter som er interesserte i en "partysnekke." Vi har allerede bryggeplass, og mulighet for opplag. Vi ønsker oss en snekke mellom 20-25 fot, med en driftsikker motor da ingen av oss har noe særlig peiling på motor.

Vi ønsker alt av tips og hjelp rundt tema. Eksempler: Burde vi vente til høsten da prisene kan være lavere? Er det en dårlig idè å investere i en snekke? Noe vi burde tenke på ang motor etc...

I tillegg har vi sett på denne: http://www.finn.no/50296975

Det store spørsmålet er følgende: Hvis selger får anlegget til å fungere, hva er en fornuftig pris å gi? Og er dette en båt som kan fungere i flere år med minimalt av stell på motor...?

Takk på forhånd!

Det ser ut til å være en Yanmar YSE 12 som står ombord. Liggende sylinder.

Jeg jeg har samme motor fra 76 i seilbåten, og den går som en kule, men er ferskvannskjølt!

Uansett. Det er latterlig enkle motorer å skru på. Yanmar har også de fleste av delene på lager (så lenge du treffer rett mann). Motoren hadde med andre ord ikke bekymret meg veldig. Folk selger like og nyoverhalte for rundt 10 000kr på finn også, så det er både "billig" og lett å bytte den ut om den ryker.

Synes prisen er Ok også jeg..Er ikke så godt kjekt i snekkemarkedet, men tviler på du finner noe som virker som er så mye billigere..

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Kommer dere så langt at dere tar prøvetur, kjør motoren for fullt en stund, (etter den har blitt varm).

Sjekk temperatur og røyk. Litt sort røyk på full gass er ikke farlig, men den bør ikke være blå.

Ellers sjekk at det elektriske i båten er ok. 25.000 er ikke allverdens, men det bør skaffe dere en brukbar gammel snekke i grei stand, og ikke en som er helt moden for plastposefabrikken.

Stereoanlegget som står i hadde jeg avskrevet, mulig elementer er iorden hvis de ikke har stått i båten for lenge men det er veldig billige greier, så regn med å bytt de og forsterkere ut.

Ellers er jo dette veldig kurante båter.

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...