larsen2000 Startet 24.August.2014 Link til dette innlegget Startet 24.August.2014 Kikker på brukt Yamarin hvor svært få har teakdekk, og lurer eventuelt på å ettermontere dette. Ser det finnes laminatløsninger som feks http://baatdekk.no/synteak som både er vedlikeholdsfritt og langt mindre fy-fy for miljøet. Men vil det være enklere å selge igjen dersom det er ekte teak på båten? Har laminat idag og veldig fornøyd med det tross varm dørk på de varmeste dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Jeg har ekte teak, og ligger ute hele året. vedlikehold av teak tar tid og ekte teak varer ikke evig. Hadde jeg valgt på nytt ville jeg ha valgt syntetisk ikke pga utseende men pga vedlikehold. Flere og flere nye båter bruker nå syntetisk teak, så du velger ikke feil ved å bruke det. Tror kanskje du vil gjøre det lettere å selge med syntetisk teak da den ikke trenger vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Det viktigste vil jeg si er om du bruker båten som bade-båt på varme dager eller den er mest i bruk med sko på bena. Laminat brenner under fotsålene og bruken ville avgjort for min del. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
hanto1 Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Velg for all del ikke "ekte" teak. Flere og flere har teakdekk & vedlikehold av disse langt oppe i halsen ( en gang teak-aldri mere er omkvedet) Rent økonomisk med hensyn på evt videresalg så vil man aldri få noe særlig igjen for innvesteringen uansett teak type. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 25.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Høres ut som om at laminat er løsningen! Noen med erfaring fra ulike leverandører av dette? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 (redigert) Poenget med ekte kvalitetsteak er vel at det er vedlikeholdsfritt. Men mange liker ikke den grå oksidert teaken og ødelegger den med nedpussing og oljer og da er det nok en fordel å bruke brun kunstig teak.Persomlig mener jeg tre er noe herk over dekk. Redigert 25.August.2014 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 (redigert) Jeg er også på jakt etter nytt dekk... Men prisene er jo hinsides selv på falsk teak. I alle fall når en trenger bort i mot 10m2. I underkant av 2000,- m2 for pvc belegg er nesten ran på åpen gate. Redigert 26.August.2014 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Raytano Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Gå for laminat-varianten. Å ha dette vil gjøre båten enklere å selge når den ikke lenger ser ut som en flytende glattcelle. Om du får tilbake investeringen rent økonomisk er vel heller tvilsomt. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 19.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Noen med tips til rimeligere leverandører på dette enn Sandøy Båtdekk? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Hva med Kebony? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
larsen2000 Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Hva med X-dørk, er det mulig å ettermontere det? Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Jeg brukte Dek-king syntetisk teak fra Høcom. Betalte rundt 1500 kvadraten så gratis er det ikke. Men det er enkelt å jobbe med, ser bra ut og blir ikke verken varm i solen eller glatt med vann på. Og best av alt det er vedlikeholdsfritt. Kan vaskes med høytrykkspyler. Man kan justere litt på finish ved å bruke pussepapir. Fint papir vil få det til å se ut som behandlet teak mens grovt papir får frem en trelignende struktur. dekking fås kjøpt i både 3 og enstavs, endestav og 15cm bred plank for å skjære ut spesielle former og buer. Prøvde både 3 og enstavs men fant ut at enstavs var greiest å jobbe med for den kan klippes i en engang med medfølgende vinkelsaks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.