Jump to content

Lakkere påhengsmotor med plast-i-dip

tomnewfarm

Recommended Posts

Hei

Motoren min begynner å bli ganske sliten og lakken begynner å falle av. Har derfor planer om å pusse den ned og spraylakke den på nytt, tanken slo meg derfor å lakke motoren men plast-i-dip. Men samtidig er jeg litt usikker på om det vil holde med tanke på vann i høy hastighet, om det rett og slett da bare vil prelle rett av. Er det noen som har prøvd eller vet om det funker?

Hilsen Tom

Det finnes videoer av biler (og motorsykler) som er hellakkert med PlastiDip, men som Scand29bal sier brukes det mest for å beskytte ny lakk (i de tilfellene det brukes på bil/båt). Det er også ganske store krefter i vann i bevegelse, så hvis du skal lakke "kroppen" på motoren tror jeg PlastiDip blir for svakt. Hvis det først slipper en flik og vannet får tak vil du skrelle av PlastiDipen ganske kjapt er jeg redd.

Hvis målet ditt er å lakke deksel og "kropp" med et eller annet så ville jeg heller valgt en god spraylakk og lagt litt innsats i grunnarbeid for å få OK finish.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...