Gnasseradden Startet 25.August.2014 Link til dette innlegget Startet 25.August.2014 Vurderer å bytte ut kartplotter, ekkolodd, radar og installere autopilot og ny 4G radar. Hva vil dere anbefale? Lowerance eller Raymarine? Og er det noe problem å mikse produkter? Har hørt at Lowerance sitt ekkolodd er meget godt, og at plotterne er enkle å bruke Raymarine hører jeg får best tilbakemelding på autopilot? Noen erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Titta på var du kan få bäst service och hjälp om du får problem. Jag som bor i Sverige skulle aldrig valt Raymarine då deras service,kunskap och kundbemötande är sämst av alla. Produkterna i sig är bra förutom VHF. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Bare ett lite spørsmål her. Hvorfor vil du ha 4G radar? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 https://baatplassen.no/i/topic/112824-hvilken-radarpakke-skal-jeg-velge/ Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Kenneth 81 Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Hvis 4G-radar er ett must, så faller Raymarine ut da de ikke har slike. På den andre siden så er Raymarine sine HD-radarer supre, så personlig så ser jeg ikke 4G som ett must. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Gnasseradden Svart 25.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 4G radar er ikke et must. Men det er så mange som har skrytt av dette og sagt at det er som natt og dag ifht. andre radarer. Ikke vet jeg, har ikke sett 4G i praksis. Men siden det ikke var alt for stor prisforskjell så tenkte jeg at det kunne være greit. Men mener kompetansen her på forumet at det bare er tull, så gidder jeg ikke det. Hva tenker dere om å blande Lowerance og Raymarine da? Er det dumt? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Bare tull er det nok ikke, men jeg har ikke testet 4G selv. Rsymarines HD-radar har jeg brukt en del og liker den godt. Det kommer ann på hva du har tenkt til å blande. Mye går greit, men du kan ikke mikse plotter og radar. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 4g er strålefri og har ingen oppvarmingstid. Kan ikkje forstå at andre selger ennå. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kenneth 81 Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 4G mangler vel fremdeles en HD-radars ytelse på langt hold og i tungt regn (brutal kraft (kW) har fremdeles sine fordeler ). Når det er sagt så blir det nok 4G neste gang jeg kjøper radar, om ikke annet så av ren nysgjerrighet. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
MajorAndy Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Når der skrives 4G menes der nok "bare" bredbåndsradar, der jo er et andet princip end pulsradar. Ellers kan man stadig læse om og lære af mine erfaringer om det tilsvarende i denne tråd: https://baatplassen.no/i/topic/78571-opgradering-af-simrad-cx44-system-til/page-1 Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Jeg bruker jevnlig begge deler, både Simrad/Lowrance bredbåndsradar ("4G") og vanlig pulsradar (f.eks. Raymarine 418 HD og Furuno hurtigbåtradar, modell husker jeg ikke i farten). 4G gir meg ikke noe som ikke 418HD gir meg. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Scand29bal Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Jag har lowrance hds12m, simrad nss7, simrad ap24, lowrance link8vhf, structurescan allt sammankopplat och jag är extremt nöjd. Simrads autopiloter är väl bäst i klassen med? Skulle lätt valt lowrance över raymarine. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.