Jump to content

Ny plotter, ekkolodd og 4g radar, Lowrance eller Raymarine?

Gnasseradden

Recommended Posts

Vurderer å bytte ut kartplotter, ekkolodd, radar og installere autopilot og ny 4G radar.

Hva vil dere anbefale? Lowerance eller Raymarine? Og er det noe problem å mikse produkter?

Har hørt at Lowerance sitt ekkolodd er meget godt, og at plotterne er enkle å bruke

Raymarine hører jeg får best tilbakemelding på autopilot?

Noen erfaringer?

Hvis 4G-radar er ett must, så faller Raymarine ut da de ikke har slike. På den andre siden så er Raymarine sine HD-radarer supre, så personlig så ser jeg ikke 4G som ett must.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

4G radar er ikke et must. Men det er så mange som har skrytt av dette og sagt at det er som natt og dag ifht. andre radarer.

Ikke vet jeg, har ikke sett 4G i praksis. Men siden det ikke var alt for stor prisforskjell så tenkte jeg at det kunne være greit.

Men mener kompetansen her på forumet at det bare er tull, så gidder jeg ikke det.

Hva tenker dere om å blande Lowerance og Raymarine da? Er det dumt?

Bare tull er det nok ikke, men jeg har ikke testet 4G selv. Rsymarines HD-radar har jeg brukt en del og liker den godt.

Det kommer ann på hva du har tenkt til å blande. Mye går greit, men du kan ikke mikse plotter og radar.

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

4G mangler vel fremdeles en HD-radars ytelse på langt hold og i tungt regn (brutal kraft (kW) har fremdeles sine fordeler :smiley: ). Når det er sagt så blir det nok 4G neste gang jeg kjøper radar, om ikke annet så av ren nysgjerrighet. :smiley:

Jeg bruker jevnlig begge deler, både Simrad/Lowrance bredbåndsradar ("4G") og vanlig pulsradar (f.eks. Raymarine 418 HD og Furuno hurtigbåtradar, modell husker jeg ikke i farten). 4G gir meg ikke noe som ikke 418HD gir meg.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...