Jump to content

Senga hjemme eller i båten?

Aksept2014

Recommended Posts

Båten.

Jeg har pga vond skulder og hard original madrass kjøpt nye madrasser, og nå trive skulderen bedre ombord enn hjemme.

Det gjør jeg også. Hadde med en halvlest bok på 3 uker ferie, da jeg kom hjem var det fortsatt mye igjen, for når jeg har ligget litt og kjent på vuggingen og hørt klukkingen og kanskje regnet, så er det knapt jeg rekker ett par sider før jeg er vugget i søvn. Kona er og enig, vi sover bedre og blir mer uthvilt i båten.

Vi kjører forbi båten på vei til jobb, og har gjestehavn rett utfor jobb, så egentlig burde vi begynt å overnatte ombord i ukene også.....

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Guest Avmønstret#

To forslag, sørg for bedre lufting for å redusere vekstbarheten i sengehalmen, eller forsøk å variere kostholdet noe mer... :wink:

Tok veeldig lang tid før jeg tok den :-)) [emoji1] Spiser ikke bare dill nei [emoji3]

Ligger gjerne i skje med puter, soveposer og redningsvester, men årene til jolla osv sloss jeg med.

Vi sover helt klart godt både hjemme og i båten. At vi kanskje sover best i båten skyldes en lang ankerdram, klukking i skroget, eller det faktum at det ikke er opp til stress dagen etter, er ikke godt å si. Køya er litt bredere i båten enn hjemme, men det har neppe stor betydning, er etter hvert vant til at vi deler seng etter 42 års ekteskap.

Vi har også strøm, kartbord og midtkøye til styrbord, og pantry til babord. Salongen er også på babord side. Toaletter med dusj har vi ett på hver side forut, og et på midten mellom de to akterkabinene. Når kona og jeg drar på tur alene er det svært god plass, en god del trangere (ikke veldig ofte) når vi er 8 voksne 2 barn og fire hunder ( to av dem på 50 kg hver), men det går for en helg .

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

8 voksne, 2 barn og 4 hunder slår vel vår tur til Stavern for litt siden, da var vi "bare" seks voksne og seks barn ombord ;-)

Når jeg leser om at å sove i båt impliserer å kunne sove lenge på morgenen undres jeg over om jeg er eneste som liker å sove over natt til mandag i båten etter en helgetur? :-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

• 8 måneder senere...

Siden ingen leser de viktige trådene kan eg heller vera med på denne dynetråden. Eg og kånå har ein gang sovet i ein 21 fots båt, me kommer alldri te å gjenta det stuntet. Det var ikje ein einaste ting du kunne gjøra i ein normale positur. Eg var gåen i ryggen i ukesvis og måtte kasta inn hånkleet og sykemelda meg.

I båten helt klart...lukten, lydene, den lune stemningen, og vissheten om at det er fri/ferie.

Dog sov jeg lite de første nettene nå i helgen, p.g.a ugrunnet bekymring for vind og ankerfeste.

Er ikke rare brisen som skal stryke over kalesjen før man våkner og tror at det har "blåst opp" :smiley:

Og foreløpig tar jeg med vinterdyna hjemmefra, det er kjølig om natten, og jeg tør ikke sove med varmeren på.

Ullsokker gjør underverker :thumbsup:

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...