Jump to content

Ungdoms båt, som er god i bølger og sjøen

seaman99

Recommended Posts

Bever 350 tror nok jeg også er en god båt, men jeg har ikke prøvd den selv. Den ser veldig solid ut og er vel litt høyere enn GH 11? GH 11 har jeg prøvd, også i endel sjø, da min sønn hadde en slik. Den tok sjøen meget pent og kan trygt anbefales den også.

Jeg kan ikke selge inn sørspeed ofte nok :)

Morsomt leketøy og du er beskyttet bak vindskjerm.
Det er ikke mange ute på finn, og de er i veldig ymse kvalitet da man har mange helt tilbake til da de ble produsert for salg. Senere tid har mange støpt dem selv da NorSafe har sittet på formene. Da har mange kommet i hvit, noen med og uten den blå askeladden stripa.

Uansett, har hatt en selv og meget morsom.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=50932508&searchclickthrough=true

Edit: du kan jo også sjekke ut Rana 12 fot.

Den Rana 12 jeg kjenner til er jolle med kjøl, neppe så egnet for fart... Kanskje Rana 13 du tenker på? den er planende - men har ikke v-bunn slik trådstarter etterspør

Beste valget i klassen er nok Musling 370 men den ligger nok høyere i pris..

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kanskje vi har litt forskjellige kriterier for kva egenskaper ein sjøgod båt har. Pioner 325 sport er på ingen måte stødig når den ligger i ro eller man skal gå ombord. Men i fart i grov sjø virker den oki. Men man kan sjølvsagt ikkje sitte tre på samme side i grov sjø og bølger :confused:

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Den Rana 12 jeg kjenner til er jolle med kjøl, neppe så egnet for fart... Kanskje Rana 13 du tenker på? den er planende - men har ikke v-bunn slik trådstarter etterspør

Du har helt rett. Det var Rana 13 jeg tenkte på. Det finnes vel også en Rana 13 Sport. De er kanskje litt tunge å få opp i plan?

Wesling 430 er kanskje innenfor budsjett?

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

GH11 uten tvil. En helt fantastisk båt med Yamaha 9,9/15, har en til barna. Mange rundtom her har Hasle og River, men det er flytekai med motor.

Har selv en Zodiac 350 med Yamaha 700 vannjetmotor. Den går godt og er ett greit leketøy men GH'en er i en klasse for seg. Har ikke prøvd Bever da.

Har lånt GH11 en del for noen år siden, og vi har hatt Bever 350 sjøl. GH11 føles mer romslig, og du vokser fortere ut av Beveren. Beveren også veldig "rank", DVs legger seg over hvis du står ute i siden. Ville heller hatt GH11.

Vil du ha en litt større båt kan GH14 være et greit alternativ innenfor ditt budsjett. Men 11 foteren har nok mer V-bunn.

Bever 350 tror nok jeg også er en god båt, men jeg har ikke prøvd den selv. Den ser veldig solid ut og er vel litt høyere enn GH 11? GH 11 har jeg prøvd, også i endel sjø, da min sønn hadde en slik. Den tok sjøen meget pent og kan trygt anbefales den også.

Ungdommene i huset hadde en slik Bever 350 i noen år. De var en gjeng med gutter som hadde forskjellige båter. Jeg tør påstå at Beveren var den mest sjødyktige av dem.

bever 400 ser jo også ut til å være er sjødyktig sak men kanskje litt over i pris. Bever 380 ser ut til å ligge godt an i pris men den ser mer flatbunnet ut..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...