Jump to content

Yanmar 6LP 290 HK, defekt turteller

Mellomstor

Recommended Posts

Hei !

Har lest litt rundt på forumet om problemer med turteller på ymse innenborsmotorer men har ikke funnet noe på Yanmar 6LPA.

Jeg har en slik motor som sitter i en Scan Baltic 2005 mod. Fra jeg kjøpte båten har turtelleren ikke vært god :confused:

Noen ganger når jeg starter så virker den OK, andre ganger detter den rett i 0..

Fikk sakt dette til han jeg kjøpte båten av og vi ble enig om å høre med lokal Yanmar forhandler, de foreslo og bytte selve instrumentet.

Dette ble gjort for den nette sum av 4.990,- kun for turteller... Gjorde jobben så selv. Ble det bedre?? NEI :sad:

Sånn har den nå vært hele sesongen, så nå har jeg byttet til den gamle for da stemmer i alle fall timeteller..

Har sprayet de elektriske koblinger med marinespray og sett etter IR men finner ikke dette eller noe som kan ligne på dårlig kontakt..

Noen har sakt at det sitter en magnet / giver på svinghjulet som kan ha forskøvet seg (fått smuss) som gjør at turteller ikke virker.

Jeg har sett etter en slik giver men finner den ikke, er jeg blind :diving: eller leter på feil sted ?

Byttet reg reim nå i våres og den sitter i forkan på motor så da alt jeg kunne på svinghjul men fant ingen ting som lignet på noen giver :headbang:

Leste nå om en Mercruiser som hadde samme problem og da satt giver ved starter.. Kan den gjøre det på 6LP også ??

Takker for alle innelgg :thumbsup:

Sjøen er for alle :-) :drink::sailing:

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...