MortenM1 Startet 27.August.2014 Del på Facebook Startet 27.August.2014 (redigert) Hei, Har nylig ervervet min aller første båt med påhenger, en With KMV 15' med en 77mod Mariner 28 (gammel ja, men den går). Kontrollboksen gir ikke full gass når jeg drar spaken så langt den går bakover, mens når jeg skyver den forover, så får jeg full gass på motoren. Det må nevnes at jeg nettopp har byttet kablene da de gamle var ødelagt slik at det var umulig å få den i revers i det hele tatt. Giret ser nå ut til å funke helt som det skal med revers, nøytral og forover, bortsett fra at jeg da ikke får full gass i revers? Da jeg heller ikke vet om det egentlig skulle vært sånn, tenkte jeg at jeg måtte forhøre meg med eksperter på området. Svært takknemlig for all respons. mvh, Morten Redigert 27.August.2014 av MortenM1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 Kjenner ikke denne motoren, men det er ganske vanlig at man ikke kan gi full gass i revers. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 Tror ikke det er noen sperre på gassen i revers på denne motoren. Har du prøvd å justere på endene av gasskabelen? Sitér dette innlegget Link to post
MortenM1 Svart 27.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2014 Hei og takk for kjapt svar! Jeg sjekket litt nå nettopp, og fant ut at det faktisk er sperre på gassen i revers. Så da skal det være slik. Da er det nok bare litt justering av gasswiren for å få så fullt utslag som det er ment å få i forover og revers. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 Ok,satt sperra i boksen eller ved motoren? Hadde en slik gammel Yamaha 20hk med teleflexboks engang og der var det ingen sperre. Men nå er det jo sjelden man trenger full gass i revers uansett Sitér dette innlegget Link to post
MortenM1 Svart 28.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2014 Sperra satt faktisk ved motoren. At jeg ikke sjekket det først... Menmen - man lærer noe nytt hele tiden. Takk for hjelpen, dere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.