Jump to content

kjøpen brukt motor, eller hele båten?

kointa

Recommended Posts

Etter å ha sjekket litt rundt på leit etter en litt større snekkemotor (Sabb) så er ikke utvalget på motorer så veldig stort, men de beste kjøpene gjør man tydeligvis om man kjøper hele båten.

Utfordringen blir da hva man skal gjøre med selve båten etter at motoren er tatt ut. Om man ikke får solgt/gitt bort skroget.

Nå har jeg en Sabb 10 hk som forøvrig fungerer utmerket men er for svak . ønsker/trenger en Sabb på 20/30 HK som aller helst passer i de gamle motorfestene.

Redigert av kointa (see edit history)

Hva man kan gjøre med en gammel tresnekke:

• St-Hansbål
  • Sandkasse eller lekebåt i barnehagen
  • Bygge om til bardisk
  • Pyre opp i peisen... selv om kjemikalier er problematisk for både pipe, innemiljø og utemiljø...
  • Sage opp og levere på dynga under "trevirke". Noen miljøstasjoner tar en kubikkmeter av gangen gratis (mange turer), andre tar seg betalt ifht vekt
  • Skaffe en maskin som kan chippe den opp og bruke den som strø rundt blomsterbeddene eller som fyllmasse på tomta... men du får en jobb med nagler og spiker, og det er ikke sikkert at det er det beste du kan gjøre for miljøet om den er full av bunnstoff og andre kjemikalier. Det finnes mange metoder for å bli kvitt slikt, feks sandblåsing... men det er neppe verdt det
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • Eier du ikke moral hensetter du den et sted og fjerner kjennetegn eller senker den... men gjør du det der jeg bor kaster jeg deg på sjøen.

Hva med å forhøre deg med noen barnehager om de kan være interessert i en gammel tresnekke?

Plastbåter er det værre med da dette går som farlig avfall og kan koste en liten formue å bli kvitt.

Appropos å bli kvitt plastbåter så hørte jeg nettopp at i Kristiansand fikk man levere gamle plastbåter gratis. Tror man måtte strippe den for diverse elektrisk utstyr og evt annet først, men ros til Kristiansand for det.

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å kunne levere plastbåter / båter gratis, men jeg vil jo tro at dette blir mer og mer aktuelt. Dermed burde det jo egentlig være en slags vrakpant på sånt slik at gamle båter ikke blir liggende og forsøple.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...