Cral Startet 28.August.2014 Link til dette innlegget Startet 28.August.2014 Hei,Skal en tur til mjøsa i helgen og tar med meg båten. Trenger en "base" både for å få ladet batteriet til elmotoren, og for å kunne handle etc.Jeg har blitt tipset om 2 steder: Gjestehavna i Hamar og gjestehavnen i Totenvika.Egentlig var planen Hamar, men fredag ettermiddag gjennom veiarbedisområdet kan bli en tålmodhetsprøve.Så, gjestehavnen i Totenvika, er det gratis å ligge her en helg? Er det plass?Visst det ikke går greit å ligge i båten (aldri prøvd før, er en Omre 17 (tenk rana 17 fot med vindskjerm) skulle jeg gjerne hatt et alternativ, har telt med i bilen. Hvor langt må jeg reise da begge steder?Hvordan er det med proviant og bensin? Skreia er vel nærmeste for Totenvika? I hamar er det vel fuel og mat like ved?Andre grunner til at jeg bør velge et av disse stedene fremfor det andre?Carl Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Tormodnt Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Hei. Jeg ville ha valgt Hamar uten tvil. Gjestehavna på Hamar er meget fin syns jeg, (hadde selv valgt en av havnen Brumunddal om det var meg, men det er jo en annen sak). Totenvika er fin den, men syns bryggeanlegget er litt "lurvete" og sliten, og jeg syns båten ligger mye mer skjermen og fint til på Hamar.. Mvh Tormod Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Det havna innerst ved Brumunddal ligger forresten kloss inntil en campingplass den også med flott sanitæranlegg. Men er jo et stykke derfra til Skreia selvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Totenvika har campingplass på samme stedet, så overnatting i telt går fint der. På Hamar er vet så vidt meg bekjent gjesteplasser to steder. En komunal brygge helt innerst i havna (Ved NAF, eller var det Mekonomen?) Her er det dårlig brygge og mye støy fra biler og tog. Ellers finnes det gjesteplasser innerst i småbåthavna. Vet ikke om noen av plassene har tilgang til strøm. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Sund båthavn på sørsiden av Nessundet er den fineste plassen ved Mjøsa, mer sentralt kan det vel heller ikke bli. Gratis gjesteplasser. Det er et serveringssted i havna som på denne tida har åpent i helgene både på dagtid og kveld. Butikk er det rett over brua. Det er mulig å fortøye på andre siden av sundet for kortere tid, da et du rett ved butikken og det er ikke mange metrene opp til bensinstasjonen. Det er heller ikke lange turen over til Hamar for å fylle bensin på Tjuvholmen. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 http://www.nesbatforening.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Helgøya som forrige person nevner er jeg helt enig i er et fint alternativ. Når vi er ute er det som regel der eller Hamar vi havner, selv om man hvert år selvsagt også tar turen innom Gjøvik, kapp, totenvika osv. Så om man skal velge mellom Hamar og Totenvika så vil jeg være enig i at Hamar og Helgøya er det to stedene du bør vurdere hehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.