Jump to content

Kjekt å ha?


Belly

Recommended Posts

Vurderer å installere boblebad i båten. Gode tips mottas med takk.

By the way: Noen som har tips om billige 24V champagnekjølere som er godkjent til bruk i våtrom? Har hatt en del problemer med at elektriske kjølere, griller etc. gir elektriske forstyrrelser på parabol & WLAN i båten. Bør jeg installere solcellepanel for å redusere belastningen på forbruksbatteriene? Bør jeg ta meg en rask aprildukkert i Hjeltefjorden for å kjøle ned skolten og kjenne nøye etter hvorfor jeg egentlig har båt?

Redigert av Belly (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bør jeg ta meg en rask aprildukkert i Hjeltefjorden for å kjøle ned skolten og kjenne nøye etter hvorfor jeg egentlig har båt?

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, umiddelbart :lol::yesnod::lol::yesnod:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Marine Power som bl.a. eier Mercury, Mariner, Bella, del av Askeladden, Sealine, Mercruiser og masse andre båtmerker i USA har to divisjoner. Båtdivisjonen og Bowlingdivisjonen. Tar man den litt langt ut kan man sikkert på en bowlingbane eller to på flybridgen av nye Sealine 60

Bilde

Link to post
Share on other sites

JA, eller kanskje et biljarbord?? Vurderer det selv, får akkurat plass i Cocpiten  :lol:

 

Biljardbord Finnes her!

<{POST_SNAPBACK}>

Nei det der holder ikke. Må være gyrostabilisert så klart.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vurderer å installere boblebad i båten. Gode tips mottas med takk.

 

Dette var et godt og betimelig innlegg.

Av og til kan det virke som om "utstyrshysteriet" tar overhånd. Vi bør være mere klare på hvorfor vi egentlig har båt. Hva vil vi med vår fritid?

Tipset med en kald dukkert bør vi alle ta med oss når vi vurderer nytt utstyr.

Link to post
Share on other sites

Vurderer å installere boblebad i båten. Gode tips mottas med takk.

By the way: Noen som har tips om billige 24V champagnekjølere som er godkjent til bruk i våtrom? Har hatt en del problemer med at elektriske kjølere, griller etc. gir elektriske forstyrrelser på parabol & WLAN i båten. Bør jeg installere solcellepanel for å redusere belastningen på forbruksbatteriene? Bør jeg ta meg en rask aprildukkert i Hjeltefjorden for å kjøle ned skolten og kjenne nøye etter hvorfor jeg egentlig har båt?

innlegget nomineres prompte i kategorien "stor humor"!

 

barx

Link to post
Share on other sites

Vurderer å installere boblebad i båten. Gode tips mottas med takk.

Tips ? Her er ett:

 

En lite ressurskrevende løsning, men kan hende det helst bør være ett enkelmanns-foretak... ?

 

Kar: Fyll jolla/gummibåten til ripa med sjøvann.

 

Bobler: Inntak av et par tallerkner 2-3 dager gammel ertesuppe, flushet ned med ett glass laxerolje.

Burde kunne holde det gående noen timer.

 

Geir :drink:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...