Jump to content

Totale driftstimer på motor i Triton 225?

Austrått

Recommended Posts

Hei :)

Jeg er ny her på forumet og har nettopp kjøpt meg en Triton 225 2008 mod med Cummins Mercruiser QSD 2.0. Dette blir min første båt.

Han jeg kjøpte båten av sa motoren hadde ca 200 timer. Når jeg ser på hours på kjørekomputeren(Mercury smartcraft) står det 33,8 timer der i dag. Tidligere eier mener i ettertid at verkstedet som tok service sist gang nullstilte telleren. Dette kan stemme med 33,8 timer etter service. Er det en meny som viser totale timer som jeg overser?

Har lite lyst å reise langt avgårde bare for å få et verksted med riktig diagnostikk verktøy til å lese av timene for meg. For dette ligger vel lagret i hjernen fordet om kjørekomputeren er nullstilt? Blir vel på en måte som en tripteller som på bilen?

Kan jeg få kjøpt diagnoseverktøy som jeg kan bruke selv til denne motoren?

På forhånd takk for svar :)

• 2 uker senere...

Da har jeg fått snakket med det verkstedet som utførte siste service. De kan fortelle at ECU ble byttet på 168 timer pga feilkode. Det er vel en fordel å opplyse om slike ting til eier skulle man tro!? Tidligere eier sier han ikke var klar over dette. Men da tenker jeg at en ECU er vel ikke gratis, så han må jo ha sett det på regningen? Uansett, case closed. Nå har jeg det skriftlig fra verkstedet at ECU ble byttet ved 168 timer.

Så er jo spørsmålet om det er mulig å få lagt inn de "gamle" timene inn i ny ECU slik at man får totale timer opp på kjørekomputeren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...