Jump to content

Øyen 15, vann i dobbeltskrog. Skumkjerne?

Eureka

Recommended Posts

På jobben har vi "arvet" en Øyen 15 som har ligge forsømt og full av vann i uvisst lang tid.

Var å lenset og hentet båten i ettermiddag og jeg er temmelig sikker på at dobbeltskroget er fult av vann. Hører en spesiell klang og vibrasjon når jeg banker i dørken. Videre er det tidligere borret et par hull in innvendig skrog/ dørk og der pippler det ut vann fra dobbeltskroget etter at båten ellers er lenset.

Så spørsmålet blir om det er skumkjerne i Øyen15?

Er det noe hokus pokus å få drenert dette ut. Jeg kommer nok ikke til å legge skjela mi i ordning av båten, men småutbedring skal man da tåle.

joda, det var plugger både på flytekammerene inni sittebenkenakter og i det som så ut som et flytekammer fremme i baugen. -sistnevnte plugg manglet, så her har det kommet inn mye vann. Har ikke fått båten på land enda, men det ligger vel i planene på flo sjø i løpet av helga. Da kan det jo åpenbare seg en tappeplugg akter :) eventuelt snu båten og se om det kommer ut vann fra andre plugger. -men det var dette med flyteskum. -det har jo en tendens til å suge vann...

Ikke så mye å få gjort med, hvis kommet vann inn i flyteskum over langt tid... Må jo i så fall være å ta av fenderlist og splitte skrog og innerliner fra hverandre.

Men spørs om det er flyteskum i denne båten, ville ikke trodd det i utgangspunktet. Er jo innstøpte flytekammer, som du skriver, så tviler på at er skumkjerne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...