Eureka Startet 29.August.2014 Del på Facebook Startet 29.August.2014 På jobben har vi "arvet" en Øyen 15 som har ligge forsømt og full av vann i uvisst lang tid. Var å lenset og hentet båten i ettermiddag og jeg er temmelig sikker på at dobbeltskroget er fult av vann. Hører en spesiell klang og vibrasjon når jeg banker i dørken. Videre er det tidligere borret et par hull in innvendig skrog/ dørk og der pippler det ut vann fra dobbeltskroget etter at båten ellers er lenset. Så spørsmålet blir om det er skumkjerne i Øyen15? Er det noe hokus pokus å få drenert dette ut. Jeg kommer nok ikke til å legge skjela mi i ordning av båten, men småutbedring skal man da tåle. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Sjekket at det ikke er noen form for plugg i skroget der du kan få tømt dobbeltbunn? Pleier sitte enten rett over kjøl på en av sidene, eller bak langt nede på akterspeilet på andre båter med dobbeltbunn? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 29.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2014 joda, det var plugger både på flytekammerene inni sittebenkenakter og i det som så ut som et flytekammer fremme i baugen. -sistnevnte plugg manglet, så her har det kommet inn mye vann. Har ikke fått båten på land enda, men det ligger vel i planene på flo sjø i løpet av helga. Da kan det jo åpenbare seg en tappeplugg akter :) eventuelt snu båten og se om det kommer ut vann fra andre plugger. -men det var dette med flyteskum. -det har jo en tendens til å suge vann... Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Ikke så mye å få gjort med, hvis kommet vann inn i flyteskum over langt tid... Må jo i så fall være å ta av fenderlist og splitte skrog og innerliner fra hverandre. Men spørs om det er flyteskum i denne båten, ville ikke trodd det i utgangspunktet. Er jo innstøpte flytekammer, som du skriver, så tviler på at er skumkjerne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.