Saga 25T Startet 29.August.2014 Del på Facebook Startet 29.August.2014 Vurderer å kjøpe Barracuda 800 og trenger gode råd fra folk som har kjennskap til båtene.Det jeg lurer mest på er hvordan di oppleves i dårlig vær og hvor stor motor man må ha for å "marsje"greit i 20 knop med ferielastet båt,uten å måtte gå for full maskin..? Ferdes i dag en del i Vestfjordområdet hvor været og sjøen til tider er vankelig å bedømme selv på dager hvor det ser ut til å være gunstige forhold.. Sitér dette innlegget Link to post
Saga 25T Svart 30.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2014 Ingen som har noe å bidra med..? Sitér dette innlegget Link to post
sveinen Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Har hatt en Barracuda 800 i 3 år, med VP 31P (150hk). Marsjfart på 17-19 knop, ferielastet. Max 24 knop. Sikkert en fordel med større motor (180-200 hk) for å få høyere marsjfart. Virker på meg som båten går bedre i sjøen med 20-22 knop. Trygg båt i litt sjø, "banker" selvfølgelig noe i motsjø, men ved å senke baug med trimflaps blir dette bedre. Bra båt som anbefales :) Sitér dette innlegget Link to post
Saga 25T Svart 1.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2014 Det var omentrent som ventet,et relativt kort og bredt skrog vil lett banke litt i motsjø.Har kjikket litt på disse båtene og har sett for meg at man helst burde gå for en med en par hundre hester.Ser det er aventert en Barracuda 800 me ad41p-motor og drev,vil tro det er fin motor i en slik båt. Takker for godt svar!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.