Jump to content

Hjelp tilbys vedr. elektrisk og 12V

RogerThat

Recommended Posts

Har fagbrev i svakstømselektronikk/service elektronikker(kan dokumenteres, stoort dokument)

Tenkte at siden jeg hørte at, (elektrikkern kommer for å fikse lanterna) det er behov for slikt i båtlivet at jeg skulle tilby hjelp til de som kan hjelpe meg også.

Er ikke så opptatt av penger, men helller hjelpe mot bytte av lærdom og erfaring.

Koble om et het el-anlegg er ikke jeg redd for.

Kunne tenke meg å hjelpe folk med behov for noen som skjønner ledninger og "dritt" bare for å bli kjent og lære litt om DIN kunnskap.

Er det flere dager jobb, forventer jeg at man gir ved dørene i form av ærbødighet og XO eller noe slikt, men de stoooore summene snakker jeg ikke om.

Prøv da vel, hva er problemet.

Trenger kontakter for å fikse hyggelig båtplass, så hva gjør man ikke for å fikse dette.

Bor i Nittedal, så turen til Oslo er ikke lang. I tillegg selvstendig næringsdrivende, så tiden passer stort sett aldri...

Ring Roger, 95118200.

PS: I tillegg har jeg jobbet med og driftet datamaksiner, servere og nettverk siden 1984. Huff, gammal kælllllllll

Roger

• 3 uker senere...

Hei

Har du peiling på motor-elektronikk? Har problem med startmotor på min båt da den bare fukker innemellom... (nå har den ikke virket på en stund, sier bare "tikk" i den når jeg vrir om nøkkelen)

Jeg har OMC V8 5,7 bensinmotor.. Båten står i leangbukten, Asker

kan du hjelpe meg??

Hvis du kan fikse dette kan jeg faktisk betale deg med penger hvis du ønsker det :wink:

Hei

Har du peiling på motor-elektronikk?  Har problem med startmotor på min båt da den bare fukker innemellom...  (nå har den ikke virket på en stund,  sier bare "tikk" i den når jeg vrir om nøkkelen)

Jeg har OMC V8 5,7 bensinmotor..  Båten står i leangbukten,  Asker

kan du hjelpe meg??

Hvis du kan fikse dette kan jeg faktisk betale deg med penger hvis du ønsker det :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Heisan Jeg skal hjelpe deg!

Den virker ikke PGA Glødeskall på kontaktsettet i inslaget ditt. Det du hører er spolen som trekker til, men selve bryteren vil ikke lede strøm pga brente kontaktflater.

Det er enkelt å fikse. Ta av starteren og løse inslaget fra selve starteren. Åpne inslaget og der finner du en tykk messingplate bak. Denne sliper du så alt sot og brent bir borte. Pass på på at polene blir ca like høye. Smør med WD40 eller 5-65 og sett sammen igjen. GOD som ny.

Lykke til.

Enjoy.

Har et enkelt lite spørsmål:

Driver å monterer litt strøm i en gammel stålbåt. Har laget en meget enkelt sikrings/koblingsskap m/hovedbryter. Bør jeg ha en hovedsikring, og skal denne evt plasseres før eller etter hovedbryteren? Det er ikke mye som trenger strøm i båten, lanterner, søkelys, horn, litt belysning ( 4 lamper) og radio. Har laget til for 6 stk 8A kurser. Har ikke opplegg for landstrøm.

Mener sjøl at hovedsikring er overflødig på et så begrenset opplegg, men hva mener ekspertisen?

Har et enkelt lite spørsmål:

Mener sjøl at hovedsikring er overflødig på et så begrenset opplegg, men hva mener ekspertisen?

<{POST_SNAPBACK}>

Du bør ha en hovedsikring og den bør stå direkte etter hovedbryteren din som skal stå så nær batteriet som praktisk mulig. Hovedsikring i dette tilfelle bør være ca 25A.

Enjoy

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...