Vidar B Startet 1.September.2014 Link til dette innlegget Startet 1.September.2014 For noen år, siden fant jeg på internett en kalesjeprodusent som hadde løsning på dette. Men nå da jeg skal få laget ny kalesje, finner jeg ikke tilbake til denne produsenten. Håper noen er på båtplassen har hørt om dette og kan gi meg noen tips! De som jeg har snakket med har kun løsning med stoffhåndtak som er påsydd. Jeg seiler en god del med kalesjen på, og da blir det litt for usikkert å kun holde seg i rekka. Det jeg er ute etter er en syrefast håndrekke som festes i kalesjebøylene igjennom duken i buen mellom tak og vegg som da selvfølgelig må være demonterbar på en enkel måte(vingemutter innvendig?) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 2.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 (redigert) Jeg fant nettsiden:.http://www.schultz-kalecher.dk/?page_id=1419 Redigert 2.September.2014 av Vidar B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 (redigert) For noen år, siden fant jeg på internett en kalesjeprodusent som hadde løsning på dette. Men nå da jeg skal få laget ny kalesje, finner jeg ikke tilbake til denne produsenten. Håper noen er på båtplassen har hørt om dette og kan gi meg noen tips! De som jeg har snakket med har kun løsning med stoffhåndtak som er påsydd. Jeg seiler en god del med kalesjen på, og da blir det litt for usikkert å kun holde seg i rekka. Det jeg er ute etter er en syrefast håndrekke som festes i kalesjebøylene igjennom duken i buen mellom tak og vegg som da selvfølgelig må være demonterbar på en enkel måte(vingemutter innvendig?) Mener å sett at disse kan lage det på bestilling. Men er ikke helt sikker på hva du mener. http://kapell-annat.se/segel_serie-custom.php Redigert 2.September.2014 av Bigmac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 2.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Jeg har fått tilbud fra: kapell og annat. Men de hadde ingen løsning på det jeg spør om. Ser du på linken min så fant jeg det der,(Langsgående håndtak). Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Skjønner. Kan ikke si jeg har sett den løsningen før på hel sprayhood. Sikkert praktisk. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 2.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Blir mye sikrere å bevege seg fram på båten ved å kunne holde seg både i ytterrekka og samtidig i langsgående håndrekke på sprayhooden. Jeg har sent mail og venter på svar om pris og leveringstid. Legger det ut her så andre kan benytte seg av det. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Pris på komplett sett "GRIPPER" er 1250 DDK netto. Frakt, kurs samt norsk MVA må legges på prisen, så den havner på ca. 2000 NOK med MVA. Settet er beregnet til å monteres på kalesjebøyler med diameter Ø20-22mm. Selve håndtaket leveres i 1meters lengde som kappes til etter behov. Komplett sett inneholder alle deler til 2 stk. handrekker. Settet leveres som "gjør det selv" pakke med alle deler. Da jeg ba om pris hadde de også til Ø25mm rør, men ved bestilling hadde denne dimensjonen utgått! Merkelig i grunn da det kun er "festeringene" til kalesjerøret som er forskjellig. Jeg bestilte allikevel da det er lett å lage disse" ringene" av bunnfester til Ø25 mm rør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.