Jump to content

båtplass med en utligger, erfaringer?

Jankar

Recommended Posts

min ringe erfaring er - fra i sommer - at dersom utriggeren er bredere innerst, så må man være påpasselig med hvordan man fortøyer.

bilde

Ligger du i "bås" her kan du lett sentrere båten slik at den ikke gnager borti, men legger du deg inntil utriggeren lengst til venstre, særlig om du ligger med hekke inn, vil du gnage borti. Ligg med baugen inn, eller litt ut fra brygga. Fest noen gode fendere til utriggeren der det er mest sannsynlig at den vil komme i kontakt med båten.

Ut sesongen ville jeg sett på det som en kurant løsning, på sikt ville jeg prøvd å finne en bedre plass, men ikke til dobbel pris. Evt.kanskje du kan få lagt ut bøye/moringstau slik at båten kan holdes ute fra utriggeren. Ser flere slike løsninger der jeg ligger.

Redigert av quantumduck (see edit history)

Jeg vet det er mange båtplasser med folk som fisker ... men uteliggere, det er vel sjeldent? "UFB"-båtboere på den andre side ... men de er jo strengt tatt ikke uteliggere.

(beklager. kunne ikke dy meg. svært allminnelig feil, jeg har nok gjort den selv også en del ganger.)

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...