Jump to content

Tips til reperasjon av motorfundament


Janoho

Recommended Posts

Hei,

har en skade på motorfundamentet i sjømannen, føler at det bør repareres før denne sesongen.

Jeg skal komme med bilder så snart jeg har mulighet, men kan gi en beskrivelse først.

 

Fundamentet består av vinkeljern som er boltet på doble plater av finer (to tykke plater lagt mot hverandre). Det er ikke brukt skiver eller firkantskiver på baksiden av platen, noen av boltene har derfor trekt seg litt gjennom plata. På den ene siden har det blitt en sprekk mellom det to finerplatene som er lagt sammen (0.5 cm sprekk). Jeg er usikker på tilstanden på platene, men håper og tror at det ikke er råte i de, skal stikke med en kniv for å sjekke.

 

Tenkte å heise ut motoren, bytte bolter og bruke skikkelig skiver på baksiden, bør dette avstives på noen annen måte, hva med bruk av beslag, evt avstiving med glassfiber ?

 

Motoren veier bare 115 kg.

 

Bilder kommer snart, men tar gjerne imot tips imens.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Beklager..... disse bildene gir meg ingen ting. Du må nok leke litt mere med disse bildene slik at de viser det de virkelig skal vise. Det er kun trening som skal til for å vise bilder som er "synlige" for oss andre dødlige...

Har du problemer kan jeg om du ønsker det gjøre bildene slik at de viser hva de skal vise. Send meg i såfall en IM slik at du kan få min e-postadresse...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Kommer noen bedre bilder senere, disse var dårlige.

Men grensen på 50 KB er veldig lav, får ikke mye oppløsning på det.

Trenger ikke hjelp til å gjøre noe med bildene, har god Photoshop kunnskap (men har ikke brukt den i ettermiddag :lol: )

 

I ettermiddag har jeg skrudd vekk alle slanger og div fra motoren slik at den er klar til å løftes ut, den har disse dustete myke Yanmar motorfestene, jeg har problemer med at motoren vibrerer/hopper på labbene slik at jeg ikke alltid får opp turtallet på motoren, må ta det veldig sakte opp i fart.

Ifjor stappet jeg noen treklosser på siden av motorlabbene slik at de ikke skulle bevege seg særlig, det fungerte bra. M.a.o er vel disse motorlabbene utslitt, tror jeg skal gå i butikken og kjenne på stivheten på noen nye labber.

 

Alle som har erfaring med disse motorlabbene er velkommen til å svare, ser det finnes en forbedret utgave

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2954/newaussiemountings1.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...