Jump to content

Båter i Sjøen 2014 på Aker Brygge - Bilder, synspunkter mm

Bergen dørk

Recommended Posts

Likte messen! Mange båter i de fleste klasser og noen utstyrsboder. For min del falt den nye Bavaria 360 i smak. Virker som om seilbåtavdelingen har bistått litt....romslig og godt utnyttet båt. Badet kunne vært noe større. Og jeg foretrekker fast aksling, men bevares; flott båt. Synes Flipper får mye bra til i 22-25 segmentet, men er usikker på om jeg likte de nye Ibizaene i samme klasse. De virker trange. Yamarin synes jeg henger litt etter nå i denne klassen. Ikke så mye interessant å se der, men det er jo mitt synspunkt, da.

mvh Bergen Dørk

Var ombord i Benetauen og ble mildt sagt lite imponert over opplevd kvalitet. Knirket i lukene i dørken når man gikk over og kjente det sviktet i platene. Det samme med trappen ned til kabinene. Har en 30 år gammel Saga som føles tightere....

Jeg la også merke til dette. Ikke bare på Swift, men på mange båter. Verst var Windy modellen som lå ytterst på brygga, Camira. Windy har for øvrig alltid vært de trangeste båtene i klassen, men denne var den verste jeg noen gang har sett. Windy faller totalt gjennom på alle områder sammenlignet med de aggressive konkurrentene. Mest spennende for meg var de nye modellene fra Sealine. De nyter virkelig godt av sitt nye eierskap.

NordWest 430 fly er bygd av Gillholms selskap. Byggeleder har vært en tidligere selger på NordWest. Tre ex arbeidere fra NW har bygd båten. Visstnok har ingen ledere eller formenn fra NW vært med. Selgeren har uttalt til media at prosjektet har vært svært lærerikt. Det kan jeg tenke meg det har vært for en selger ja :wink: det er nok noe annet å bygge en båt enn å selge den

Hvilket selskap som selger båten vet jeg ikke. Jeg har hatt dialog med selgeren og de er absolutt på selgeren. Rettighetene til båtens design er ikke avgjort, så båten er visstnok bygd uten avtale med konstruktør og designer Benny Martinson.

Gilholm inngikk tidligere i år avtale med Storebro om at Storebro skulle produsere NordWest båtene hos seg. Storebro sa opp 3/4 av staben sin før sommeren og unngikk så vidt konkurs her for noen uker siden. Eieren lånte da selskapet noen hundre tusen kr slik at de kunne utbetale lønn.

Utfordringen med å kjøpe en NordWest i dag er slik jeg ser det hvilken kvalitet og kunnskap som faktisk ligger i båten og hvem som står bak med tanke på garantier og reklamasjoner.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Var ombord i Benetauen og ble mildt sagt lite imponert over opplevd kvalitet. Knirket i lukene i dørken når man gikk over og kjente det sviktet i platene. Det samme med trappen ned til kabinene.

Husk at dette ikke er en "ordentlig" trawler, men har et forkledd planende skrog, og da må allting gjøres så lett som mulig. Ikke som med en deplasementbåt som bare har fordel av å være tung.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...