Far Out Startet 22.April.2005 Link til dette innlegget Startet 22.April.2005 For å kunne delta i Færder regattaen må Far Out få seilnummer. Nummeret er allerede tildelt av Seilforbundet. Neste oppgave er å få tallene opp i storseilet. Er det noen som vet hvem som enten kan levere tall til å klistre på eller som tar hele jobben for en billig penge (i nærheten av Oslo)? Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Hvilken som helst seilmaker vil nok gjøre det. Ellers kan det være fornuftig å ta en telefon til Hovdan, de kan sikkert hjelpe deg! Sitér dette innlegget Link to post
bjwa Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Hei Er det noen som vet hvilke krav som stilles til slike nummer? Går det an å f.eks lage de selv? Har sett iandre tråder at det er sinnsykt dyrt å få dette gjort hos seilmakere... Prisen ligger jo opp mot 3000,- pr seil??? Sitér dette innlegget Link to post
bjwa Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Regelverket om hvordan disse nummrene skal utformes og plasseres ser jo forholdsvis greit ut: sjekk Internationale regler Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Hei Er det noen som vet hvilke krav som stilles til slike nummer? Går det an å f.eks lage de selv? Har sett iandre tråder at det er sinnsykt dyrt å få dette gjort hos seilmakere... Prisen ligger jo opp mot 3000,- pr seil??? <{POST_SNAPBACK}> Det vanlige er at det er noe som leveres med et nytt seil. Da virker det rart at det skal koste 3000,- I såfall kan du kanskje kjøpe litt farget selvklebende duk, og klippe ut og lime på selv. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bjwa Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Hei kostnadene over var i forbindelse med "ettermontering"? av nummer på seil... Skal se om jeg finner artikkelen.. Husker bare ikke hvor jeg så den Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 22.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Ringte Gran Seil. De skulle ha 1.280 kroner for "ettermontering" av seilnummer på et seil. Noen som kjenner noen som gjør det billigere? Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Problemet er at "alle" har alt for mye jobber på lager før vårens seilaser. Var hos seilmakeren "min" på onsdagen, og fikk meldinga " kom deg ut, vi kom tilbake for kaffe og skravvel til høsten", sagt på en pen måte seff.. Der var det stablet seil fra gulv til tak, ute, i gangen, i trappa, og stort sett overalt. Tips; monter de selv. Blir du ikke fornøyd, får du en seilmaker til å gjøre det om til høsten. Da kan du prute, det klarer du IKKE på denne årstiden..Tipper du blir fornøyd med jobben du gjør selv jeg.. Finn et passe stort terassegulv, strekk ut seilet, og sett i gang.. Vinkel på 2x2 meter lager du selv, målebånd har du sikkert, og det må da være mulig å lese reglene for en "legmann".. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Jeg gjorde det selv på den gamle Vega'n. Det holder med stuegolvet, faktisk. Jeg husker ikke lenger hvor jeg fikk numrene, men en vanlig skiltmaker fikser nok det. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 23.April.2005 Link til dette innlegget Svart 23.April.2005 Hei Hvis du skal montere seilnummeret selv må du huske på seilet er gjennomskinnelig. Ikke monter nummeret "oppå" hverandre, da vil de bli uleselige i motlys. Legg nummeret på den ene siden litt under det andre. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 23.April.2005 Link til dette innlegget Svart 23.April.2005 Hei Hvis du skal montere seilnummeret selv må du huske på seilet er gjennomskinnelig. Ikke monter nummeret "oppå" hverandre, da vil de bli uleselige i motlys. Legg nummeret på den ene siden litt under det andre. mvh giver <{POST_SNAPBACK}> det finnes faktisk et regelverk for det også - som jeg fant etter at jeg hadde gjort det på mine seil . bb-nummer skal monteres høyere enn sb - eller omvendt, husker ikke. Forøvrig går det rimelig bra å bruke farget spinnakertape til jobben. Og de som lager reklameskilter og sånn kan ellers også hjelpe deg med numrene. og avhengig av størrelsen på forseilet ditt - skal du ha nummer der også. min 150% genua måtte ha nummer Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 2.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2005 Takker for mange gode råd. Numrene er nå kjøpt for 800 kroner hos With i Asker og klistret på etter beste evne... Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 2.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2005 Skifta i europajolleseilet mitt, litt over 600 kom det på, målt og ok i målebrev:) Gjorde det på with marine i leangbukta. Det er vell ikke sånn at du nødvendigvis trenger i nummer i seila på ferder'n, så en båt i fjor som rett og slett hadde laget dette på papp og hengt utenfor rekkestøttene. Det går også ann å rett og slett teipe på nummer med teip, vis du skal seile i turklasse vell og merke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.