Andreas Isaksen Startet 3.September.2014 Del på Facebook Startet 3.September.2014 (redigert) Holder på å plaste inn Divinycell, har aldri gjort det før. La først et lag med polyester på divinycell ventet til det tørket, og slipte litt. Så lage jeg på 3 lager med glassfiber etter hverandre. Ser at det har blitt et par luftlommer/bobler på ca 1cm x 0,5cm, bør jeg pusse dette ned å få det helt vekk eller går det bra ? Dette er på innerveggen inni kabin på båten og ikke den som står ut mot været. Redigert 3.September.2014 av Andreas Isaksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.September.2014 Del på Facebook Svart 3.September.2014 Når du laminerer inn Divinycell skal du først laminere et lag CSM på hver side. Så to lag på en side og så to lag på den andre. Detter er for å hindre at det slår seg. Laminering på kjerne skal være symmetrisk. Der hvor du skal laminere fast i båten, der det skal være vindu og dør og der det skal være fester for bolter faser du ned til enkelt laminat fra innsiden. Kjernen skal være helt omsluttet av laminat. Der det er kommet luft sliper du den vekk og laminerer over med 150 mm. overlap. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 3.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2014 Okey, takk for svar =) Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 3.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2014 Er det forresten greit å plaste veggen i 3-4 "moduler" også sette den samme? veggen er ganske stor så er vanskelig å plaste alt i ett, selv om kanskje det blir bedre om den var i en del. . Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 4.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2014 (redigert) Når du laminerer inn Divinycell skal du først laminere et lag CSM på hver side. Så to lag på en side og så to lag på den andre. Detter er for å hindre at det slår seg. Laminering på kjerne skal være symmetrisk. Der hvor du skal laminere fast i båten, der det skal være vindu og dør og der det skal være fester for bolter faser du ned til enkelt laminat fra innsiden. Kjernen skal være helt omsluttet av laminat. Der det er kommet luft sliper du den vekk og laminerer over med 150 mm. overlap. Du mener at når jeg skal laminere fast veggen i båten, skal jeg da skjære ned til enkelt laminat der jeg skal plaste fast ? eks: skjære vekk 15cm nederst så det blir enkeltlaminat, også plaste ? Nå tok jeg bare å fylte polyester (blandet med oppklippt glassfiber) Og fylte under der veggen ikke var helt nedmot båten.) Også tenkte jeg å plaste med overlapp på begge sider, Men dette blei kanksje feil ? Redigert 4.September.2014 av Andreas Isaksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.