Jump to content

Størrelse på Bruce Anker

jat

Recommended Posts

Ja kjettingslås er sikkert ikke dumt! Det skal jeg vurdere! :yesnod:

Jeg har en nokså dyp baugrulle som holder kjettingen stabil sideveis og ville i tilfelle valg av kjetting bare ha det noen krysstørn over pullerten, men det genrerer kanske noe støy, når båten beveger seg!

Regner ikke med det blir så mye rykk for kjettingen fjærer jo en god del!!?

Den største belastningen tau/kjetting blir utsatt for er hvis det setter seg skikkelig fast i bunnen og må kjøres laust med båten.

Kjettinglås så lurt ut. Har av og til lurt på om plattformen tåler draget slik dette er montert på båten - med en kjettinglås og en liten taustump kan jeg jo føre belastningen opp på pullerten. Ser dog at det fort koster med i gebyrer og frakt enn selve varen om jeg bestiller på nett så det blir en prute-telefon en av dagene :smash:

Er det på seatronic du handler så er det bare å sende en mail og si du ønsker å bestille men frakt og gebyr overstiger prisen på varen , de er veldig greie der og jeg tipper de da sender den i en konvolutt med faktura inni og da slipper du med under 50lappen i porto.

Jeg får selv varer i posten fra de uten oppkrav nå og de fikser altid gode fraktbetingelser.

Seatronic er forresten ekstremt velvillige på andre måter også , jeg fikk et redningsbøyefeste i posten som jeg ikke likte , kontaktet de og de sa uten videre at vi sender deg en annen type i posten vederlagsfritt og ikke noe snakk om retur av den gamle men jeg kunne om jeg ville ta den med og levere den til dem om jeg hadde turen forbi en dag.

Anbefales !

• 12 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...