Jump to content

Samler seg blå gelé på toppen av bensinfilteret

mrlie

Recommended Posts

hei

jeg har problemer med bensinfilter som går tett, bensinen i filteret er fin og ren men når jeg skrur løs filter så ligger det ett lag med blå gele på toppen og tetter.

geleen er fin og klar blå, det har skjedd 2 ganger nå denne sommeren, skiftet nytt filter hver gang.

noen som har vært borti hva denne problematikken??

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig problem med drivstoff tilførsel hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Diseldyr heter Pseudomonas aeruginosa på latin, disse eter hydrokarboner og er ikke så veldig kresne på hvor de kommer fra. Disel, parafin, fyringsolje, råolje,, alt går ned.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8828201 som omhandler forskjellene (eller mangelen på sådann) mellom klinisk påviste bakterier og bakterier påvist naturlig i miljøet, her står det iallefall at de fant disse dyrene i vanntanker forurenset med bensin, vil tro det kan være andre veien også, bensintanker forurenset med vann.

Men de er åpenbart ikke like vanlige i bensin som i diesel, kanskje bensin ikke smaker like godt :lol: Får iallefall veldig lite treff på google om dette når jeg søker på bensin men mengder av treff på diesel.

Bensin kan nok også forurenses, men det er hvertfall ikke vanlig med de problemene som diesel har.

Bensin går nok helst ut på dato, dvs de mest flyktige bestanddeler fordamper. Den kan også over tid bli "aggressiv" på pakninger, og dette kan føre til at pakninger oppløses.

Bensin blandet med olje, kan bli til ei seig suppe når bensinen fordamper og olja blir igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...