mrlie Startet 4.September.2014 Link til dette innlegget Startet 4.September.2014 hei jeg har problemer med bensinfilter som går tett, bensinen i filteret er fin og ren men når jeg skrur løs filter så ligger det ett lag med blå gele på toppen og tetter. geleen er fin og klar blå, det har skjedd 2 ganger nå denne sommeren, skiftet nytt filter hver gang. noen som har vært borti hva denne problematikken??Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig problem med drivstoff tilførsel hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 Kan være forurensing av eit slag i tanken, plast eller liknande. Eller tettemasse frå eit arbeid. Men det kan også være innerslange som går i oppløsning, har du noe blå slange ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Baatlaus Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 Blå silikon? Har vært borti tilsvarende på noen andre båter, ikke nok til å tette filter, men kanskje pick-up røret ligger litt langt ned i tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 Jeg hadde for mange år siden dieseldyr på tanken, og da tettet disse til filteret. Så ut som blå/grønnt slim. Kan det være dette du har? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 Jeg hadde for mange år siden dieseldyr på tanken, og da tettet disse til filteret. Så ut som blå/grønnt slim. Kan det være dette du har? Hvis man klarer å få dieseldyr på en bensintank, da må man være god. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 Hvis man klarer å få dieseldyr på en bensintank, da må man være god. Det er ikke vanskelig. Vet ikke hvorfor det heter dieseldyr, men de lever like bra i bensin som i diesel. Dette må du gjerne sjekke på nettet... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 (redigert) .. men de lever like bra i bensin som i diesel.. Dieseldyr kan ikke leve hverken i diesel eller bensin. Det må vann til, for de lever i sjiktet i mellom vannet og dieselen (/bensinen) Sjekk om du har vann i bunn av tanken.. Redigert 5.September.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 @ Medusa: Har du noen linker til relevante artikler her? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 @ Medusa: Har du noen linker til relevante artikler her? Nei, det har jeg faktisk ikke så det kan se ut til at jeg har vært for snar her. Jeg var skråsikker på min påstand om at dieseldyret også kan leve i bensin, men etter å ha googlet litt så forstår jeg ikke hvor jeg har det fra. Beklager dette... Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 Diseldyr heter Pseudomonas aeruginosa på latin, disse eter hydrokarboner og er ikke så veldig kresne på hvor de kommer fra. Disel, parafin, fyringsolje, råolje,, alt går ned. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8828201 som omhandler forskjellene (eller mangelen på sådann) mellom klinisk påviste bakterier og bakterier påvist naturlig i miljøet, her står det iallefall at de fant disse dyrene i vanntanker forurenset med bensin, vil tro det kan være andre veien også, bensintanker forurenset med vann. Men de er åpenbart ikke like vanlige i bensin som i diesel, kanskje bensin ikke smaker like godt Får iallefall veldig lite treff på google om dette når jeg søker på bensin men mengder av treff på diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 I -81 var jeg i 3 mnd på rekruttskole. Min gamle Amazon stod parkert denne tiden. Da jeg kom hjem ville ikke bilen starte og jeg fant grønnt slim i flotørhuset på forgasseren. Jeg har i alle år ment at dette måtte ha vært dieseldyr...hva annet skulle det være.. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 Bensin kan nok også forurenses, men det er hvertfall ikke vanlig med de problemene som diesel har. Bensin går nok helst ut på dato, dvs de mest flyktige bestanddeler fordamper. Den kan også over tid bli "aggressiv" på pakninger, og dette kan føre til at pakninger oppløses. Bensin blandet med olje, kan bli til ei seig suppe når bensinen fordamper og olja blir igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 om det ikke er dieseldyr kan det være pga dyr bensin? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Worry II Svart 5.September.2014 Link til dette innlegget Svart 5.September.2014 om det ikke er dieseldyr kan det være pga dyr bensin? Jeg tror du her tenker på grisedyr bensin ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.