Kigeis Startet 4.September.2014 Del på Facebook Startet 4.September.2014 Hei dere her er det noen som har erfaring med denne type båt comet commander 31. Lurer på å kjøpe en det er noe arbeid på den men fult brukbar. Får den for ca 80000kr. Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Hei! Kjøpte en selv i sommer og er veldig fornøyd. Har du bilder? Hva må gjøres? Alltid plass til en oppussingstråd og gjerne om en Commander:) Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Har litt lite bilder men kan prøve å få tak i. Skal kanskje kikke på den til helga. Den må gjøres noe med ute område også en del elektrisk men det er jo bare moro vinter arbeid. Også følger det med mye helt nytt utstyr(landstrøm ankervinsj pluss pluss alt helt nytt) Men han som har den påsto at den stikker 1,30m i vannet det kan da umulig stemme? Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Alt nytt som følger med er bra:) Er oppgitt til 80cm men min stikker ca 1 meter, 1.30 hørtes litt mye ut...men bare en måte og finne det ut på :) Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 For og komme klar ror og diverse kan du plassere stroppen der AC går ned i dollbord...ca midt på skråen om du sjønner:) visst du skal på land med den nå:) greit og huske på... Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Ja det var kjekt å vite. Men hva ligger disse båtene i pris det kan vel ikke være så gærnt for denne. Den skulle være veldig fin inni kahytten men trengte en real shine i uteområdet å litt i akterkabin. Men er nok masse båt for pengene. Motoren også var kostet på en del. Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Nei hørres jo greit ut siden di ligger ute for salg mellom 190 000,- til 275000,- :) Hvilken motor står i? Jeg har en DAF 200hk som er mer en nok og er rimelig i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Det står en ford i den på 150 turbo hester skal vel være greie de, bortsett fra at de ryker litt når de er kalde. Trur også jeg skal finne på noe med dørene ned til akterkabin å do da jeg syntes disse var trange å ikke minst lave. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Det er altfor liten motor i den til å halvplane. selv har jeg 165hk og det går heller ikke. de er gamle og billige disse båtene nå, så man får en knallbra kilopris :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Ok men jeg er ikke ute etter veldig fart den burde vel gå en 10-12 knop ville jeg tru. Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Ja det blir spennende se bilder fra denne båten. Jeg har god tid på sjøen så jeg ligger rundt 7-8 knop, men sliter og oppnå noe fart når du nevner det. Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Hva fart får du på din båt dude? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 jeg hadde 14 knop i et lokalt sund med hjemlengsel og sikkert noe medstrøm :-) da surra yanmaren i 3600 omdreininger. men mangla fortsatt litt på at den slapp sjøen.. ellers kjører jeg den på rundt 2000 omdreininger i ca åtte knop.. Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Jøss!:) ikke verst:) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 6.September.2014 Del på Facebook Svart 6.September.2014 Minusene er trange dollbord, vanskelig å komme foran på båten i dårlig vær, alt for stor kallesje fått min revnet av unger som nesten har falt i vannet har håntak på sydd. Jeg syns motorrommet er trangt.har 180 hk ford turbo men enten alt for stor eller for liten. Klarer kanskje 13 knop men da hører jeg det surkler i diesel slangene. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 6.September.2014 Del på Facebook Svart 6.September.2014 Men 80 er billig ga 160 for min for 3 år siden. Men shabby den og. Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 6.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2014 Ja jeg å syntes dollbordene var trange det var skuffende på en såpass stor båt også dørene til akter Cabin å wc var veldig lave å trange syntes jeg. Var litt tungvint å gå ned der. Men var jo en veldig romslig båt da. Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 6.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2014 Ja jeg også syntes det var billig så går å funderer veldig om dagen? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 6.September.2014 Del på Facebook Svart 6.September.2014 Men vis du skal skifte starteren så er det et helv... fikknstrekkmerker av den jobben.. så sett det bort selv om det er enkel fiks.. jeg kjøpte på ebay og passet ikke 100 prosent så ble en del ekstra sliping med vinkelsliper på den nye starteren. Ble litt verre og måtte prøve 10 ganger før den satt.. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 6.September.2014 Del på Facebook Svart 6.September.2014 (redigert) Er veldig romslig inne i båten ja, dass døra er bra her da ned i cabinene er helt okfor meg men solgt mye halvfabrikat av disse så litt små forskjeller er det..men jeg er veldig fornøyd med Forden altså men den ryker litt når den er kald, men den blir kald på tomgang og så du er klar over det. Er veldig romslig inne i båtwn ja, dass døra er bra her da ned i cabinene er helt okfor meg men silgt mye halvfabrikar av disse så litt små forskjeller er det..men jeg er veldig fornøyd med Forden altså men den ryker litt når den er kald, men den blir kald på tomgang og så du er klar over det. Redigert 6.September.2014 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.