Jump to content

Hvordan farve en stormfokk

Bjørkski

Recommended Posts

Skal du seile kat 1 eller 2? Shetland Race er 3, har ikke fulgt med på om andre er lavere. Hvis du ikke skal seile regattaer der dette er ett krav ser jeg ingen grunn til å farge seilet. Mye mer fornuftig bruk av tid å dra ut i en av høststormene som kommer og trene på bruken av stormfokken.

Hvis du skal farge seilet er min magefølelse å sette på tape øverst (den holder). Din lokale seilmaker vet dette (håper jeg).

Roger-jo. Jeg så på samme løsning selv, men så at det ikke er egnet til nylon, polyester og lignende. Men kanskje jeg skal gi det et forsøk. Jeg kan jo teste med en gammel seilpose først.

Stormfokken er i dag hvit med en liten (0,5m2) orange trekant i toppen av seilet. Planen er å seile en kat.1 seilas i 2015. Jeg har tidligere seil både kat 2 og 3 uten og få anmerkninger på seilet, men har forstått at regattaledelsen holder seg strengt til regelverket i denne regatta/kategori.

Bjorkski

Roger-jo. Jeg så på samme løsning selv, men så at det ikke er egnet til nylon, polyester og lignende. Men kanskje jeg skal gi det et forsøk. Jeg kan jo teste med en gammel seilpose først.

Stormfokken er i dag hvit med en liten (0,5m2) orange trekant i toppen av seilet. Planen er å seile en kat.1 seilas i 2015. Jeg har tidligere seil både kat 2 og 3 uten og få anmerkninger på seilet, men har forstått at regattaledelsen holder seg strengt til regelverket i denne regatta/kategori.

Ser jeg var litt rask lignet veldig på noe som var for Nylon for noen år siden, det finns flere

http://www.spinnvilt.no/index.php?main_page=index&cPath=53

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...