kevhans Startet 5.September.2014 Link til dette innlegget Startet 5.September.2014 (redigert) I min Carat 25 sitter det pr. Dags dato en Bukh DV48 fra 1986. Turboen tok kvelden tidligere denne uka, og mulig det har skjedd noe annet også, siden motoren hangler og går ikke rent på tomgang. I starten av ferien hadde jeg også problemer med lekkasje i sirkulasjonspumpa til kjølinga, som jeg fikk overhalt og fikset. Kjenner jeg begynner å bli lei av denne motoren nå, så derfor vurderer jeg motorbytte. Noen forslag til ny/brukt motor å sette i denne båten? Tenker at jeg med fordel kan gå opp i HK til maks 65-70 for å få litt høyere fart ? Eller overhaling av eksisterende motor?Hva mener båtfolket? Redigert 5.September.2014 av kevhans (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 6.September.2014 Link til dette innlegget Svart 6.September.2014 Bukh er en fin motor men kanskje litt liten for deg?kjenner ikke båten jeg vil helst ikke anbefale vp og vært skeptisk til kina motorene.jeg liker industridieslene til perkins ford mercedes. Men du må kanskje tenke på vekt og?, Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.September.2014 Link til dette innlegget Svart 6.September.2014 (redigert) Da jeg hadde snekke og ønsket meg ny motor, så jeg ofte på finn.no for å se hva slags instalasjoner folk harfor å få noen ideer. Ny motor på 60hk blir fort 130 000 ferdig montert. Økonmisk er det ikke noe gevinst, men om det er en båt du tenker å ha en 5-10 år, så må man jo vurdere kost VS nytte og tryggheten. Jeg kjenner lite til denne båttypen, men husk på at om det er et tradisjonelt snekkeskrog skal det mye krefter til å få noe særlig mer fart en skrogfarten (meter vannlinje = fart i knop), flaps vil altids hjelpe noe. Redigert 6.September.2014 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 6.September.2014 Link til dette innlegget Svart 6.September.2014 72 HK Yanmar ville gjort susen i din båt. Carat er jo en halvplaner med et lettdrevet skrog. Yanmaren er jo noe dyrere i innkjøp, men den prisdifferansen får du tilsvarende igjen ved salg. Nanni har også fine motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 6.September.2014 Link til dette innlegget Svart 6.September.2014 Fikk ca 13 knop med 55 Hk Yanmar i en slik båt. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 7.September.2014 Link til dette innlegget Svart 7.September.2014 Kan anbefale lombardini. 60-75 hk for carat burde passe, den har bra fartspotensiale Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Hva ønsker du å legge i ny motor? 58 hester fra Telemark Trade koster nå 56.000,- Bruk gjerne det dobbelte på en motor fra noen av de andre fabrikantene. Sitér dette innlegget Link to post
kevhans Svart 11.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg får bruke høsten på å finne en brukbar bruktmotor tenker jeg. Har hatt Yanmar oppe til vurdering, men lite brukt i markedet av 60-70 hk av denne motoren som jeg har sett. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Yanmar i den effektklassen er ekstremt populære motorer og eierene er stort sett veldig fornøyde med dem. Det er nok sjeldent de blir byttet, så det kan nok bli vanskelig å finne en god, brukt motor. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
valvolainen Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Skal ikke Ben Sin på forumet her bytte ut en slik i høst tro? Verdt å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.