Jump to content

Honda 7.5 hk twin eldre firetakter, hvor kjøpe deler?

håvard.

Recommended Posts

Korleis bør ein gjere grunnarbeidet på stammen når han er tæra slik som han er på biletet over? Dette var visst ei svakheit på desse motorane. Fekk kommentar frå ei jente eg er onkel til, at motorstammen ser ut som stein, noko som faktisk er ganske beskrivande. Har planar om å prøve å få shina motoren litt. Sjølv om han ikkje er i aktivt bruk lenger, er det greitt å ta vare på han som eit klenodie :smiley:

Det er nokk mangel på anoder som er synderen her.. å repparere en tæret aluminiumsstruktur tror jeg ikke er bare bare. mulig det går an å legge på sveiser der det er værst og så pusse ned. Men dette krever en del kunskaper og utstyr. Deler til disse motorene er vel kansje vanskelig å skaffe!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Som sakt Soichiro Honda var en meget dyktig metalurg, så at det er noen dårlig legering tror jeg ikke.. men om ikke det har vært anoder på motoren er vel lakk og slikt bortte ja.. Lykke til med prosjektet!! Tror det er viktig med riktig primer før man påfører lakk

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...