Jump to content

Glødetid for AQAD30


Audifil

Recommended Posts

Hei..

 

Har to stk AQAD30 med fire glødeplugger hver. De var veldig lettsartet og fin, men litt tregere nå. Begynte med ene motoren og nå begge. Ingen røyk fra de. Lurer på om jeg har "brent" over et par plugger. Har blitt fortalt jeg skal gløde i 35sek, synes det høres mye ut. Kan jeg har glødet for lenge og ødelagt noen, og dermed fått litt tregere start?? Når de starter stopper de stort sett igjen, og høres ikke ut som de går på alle syl før etter et noen sek..

Står ingenting i boken jeg har på de.

 

Noen som vet hvor lenge jeg skal gløde disse?

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

OK.... Er så mye forskjellig.. Noen er det bare 7sek på har jeg sett her.. er jo litt forskjell det liksom.. Men er rart, tror at det er noen plugger som er ødelagt siden den plutselig ble sånn.. Startet på det minste vink på tomgang og gikk helt fint uten rist og hump.. Får ta og måle de, men hadde vært fint å vite om de evt har blitt skvist pga lang glødetid..

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

På vår AQAD30A gløder vi ca 15 sekunder med et litt slitt batteri før vi vrir videre og kjører startmotoren til den starter, ca 10 sekunder. Den pleier komme på første forsøket og den røyklegger hele kaien med både sort og hvit røyk.

(litt mye olje og muligens en defekt glødeplugg, olje byttes nå i uken og pluggene byttes uansett til helga)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...