Audifil Startet 22.April.2005 Link til dette innlegget Startet 22.April.2005 Hei.. Har to stk AQAD30 med fire glødeplugger hver. De var veldig lettsartet og fin, men litt tregere nå. Begynte med ene motoren og nå begge. Ingen røyk fra de. Lurer på om jeg har "brent" over et par plugger. Har blitt fortalt jeg skal gløde i 35sek, synes det høres mye ut. Kan jeg har glødet for lenge og ødelagt noen, og dermed fått litt tregere start?? Når de starter stopper de stort sett igjen, og høres ikke ut som de går på alle syl før etter et noen sek.. Står ingenting i boken jeg har på de. Noen som vet hvor lenge jeg skal gløde disse? Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
Windy37GM Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Gubbens 31 volvo motorer (6-ere) glødet vi alltid i 30 sek. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Audifil Svart 22.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 OK.... Er så mye forskjellig.. Noen er det bare 7sek på har jeg sett her.. er jo litt forskjell det liksom.. Men er rart, tror at det er noen plugger som er ødelagt siden den plutselig ble sånn.. Startet på det minste vink på tomgang og gikk helt fint uten rist og hump.. Får ta og måle de, men hadde vært fint å vite om de evt har blitt skvist pga lang glødetid.. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
modda Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 På vår AQAD30A gløder vi ca 15 sekunder med et litt slitt batteri før vi vrir videre og kjører startmotoren til den starter, ca 10 sekunder. Den pleier komme på første forsøket og den røyklegger hele kaien med både sort og hvit røyk. (litt mye olje og muligens en defekt glødeplugg, olje byttes nå i uken og pluggene byttes uansett til helga) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.