Gossern Startet 7.September.2014 Link til dette innlegget Startet 7.September.2014 Har en 75 hk E-tek fra 2006 som i den senere tid har skaffet meg litt "ikke planlagte" kostnader. Motoren begynte å gå veldig ujevnt og det var tydelig at motoren ikke gikk på alle sylindrene. Pluggene var nettopp byttet så det kunne ikke være disse. Iallefall så leverte jeg motoren inn til rep. hos forhandler og de mente at oljepumpen var gåen. Om dette var årsaken til feilen kunne de ikke si så mye om, men denne måtte iallefall byttes om de skulle finne ut av dette. I tillegg ble alle pluggledninger byttet. De hadde i tillegg noen problemer med olje sensoren, men den ble ikke byttet siden de mente at motoren fungerte bra til slutt. Etter å ha kommet hjem og prøvd motoren så viste det seg raskt at det var samme feil symbtoner. Prøvde å bytte øverste plugg siden denne har vært litt varm og det ble bedre, men en hører at motoren kutter når motoren passerer 3500 rpm. I tillegg ble det problemer med oljesensor og alarm så denne ble bare koblet bort for å fortsette å prøve motoren. Motoren ble ikke bedre og kutter veldig mye når en passerer nevnte turtall. Er det noen som har erfaring med denne type feil..? Reparasjonen har til nå kostet kr 13000,- og det er liten bedring i motoren tilstand. Hvis det er slik at oljepumpen var gåen så må det jo være flere feil og hvor stor er sannsynligheten for at flere feil oppstår samtidig. Stiller meg undrende til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.September.2014 Link til dette innlegget Svart 7.September.2014 Er du sikker på at pluggene er satt rigtig i Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Kiekhaefer Svart 7.September.2014 Link til dette innlegget Svart 7.September.2014 Går den på alle sylinderene under 3500 rpm? . Denne forhandleren er dette en Evinrude forhandler? Har du fått kjørt diagnose på denne motoren? . Jeg stiller mange spørsmål fordi etter det du skriver her på forumet så virker det som om forhandleren famler i blinde og ikke vet hvor han skal begynne. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 (redigert) Diagnoseprogram og kabel til USB kan kjøpes på ebay til en billig penge, hvis man selv vil forske på dette. Den avanserte motorstyringen på disse motorene gjør at man kan hente ut all info og feilkoder man kan tenke seg. Det kan jo f.eks. være injektortrøbbel. Redigert 8.September.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
BAN Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Hadde nok blitt litt sær og vanskelig hvis et verksted hadde presentert en regning på 13000 uten å ha gjort jobben de i utgangspunktet skulle gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.