tombok Startet 7.September.2014 Link til dette innlegget Startet 7.September.2014 Har nettopp kjøpt Seiwa 501ci kartplotter og det fulgte med en sensor av anbefalt type, kabelen til denne passer også fint inn bak skjermen. -Men den viser et merkelig bilde og ikke reell dybde. Er det slik at det må kobles en boks i mellom plotteren og sensoren for at det skal fungere? Jeg tror jeg kan utelukke feil på utstyret foreløpig, da det ikke har vært tatt i bruk tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 8.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Har nå pløyd igjennom alt av medfølgende bokmatriell samt endel nettinfo, og etter alt å dømme så skal skjermenheten min inneholde alt som trengs for at sonaren skal fungere, så da gjenstår kun feil eller justeringer som ikke nevnt noe sted. Har funnet lite info om tuning... Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Kjenner ikke denne typen, men tok en titt i manualen og jeg forstår den slik: Det ser ut til at det er intern ekkolodd modul, men at du også kan ha en ekstern FF module (blackbox) Har du kun transducer må den interne aktiveres. På side 61 i manualen står det: The internal Fish Finder is connected directly to the Port 2. To switch the internal Fish Finder transmission On/Off follow the procedure: [MENU] + "Advanced Options" + [ENTER] + "Input/Output" + [ENTER] + "FF Transmission" + [ENTER] + "On"/"Off" + [ENTER] Sitér dette innlegget Geir Link to post
tombok Svart 8.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Den interne var aktivert, problemet er løst nå. Det var nok noe luft i posen jeg hadde runt, da jeg i dag slapp den direkte i vannet fungerte den helt fint. Det ser det også ut til at den samme hekksvingeren gjør når jeg legger den i en pose med vann på innsiden av skroget. så da blir det å lage en liten tank som kan støpes fast i forpiggen fylt med propylenglykol. -Og med giverproblemet løst kom det et nytt. Koblet nemlig til AIS-mottager. Noe som fungerte fint, men da ble NMEA-utgangen passiv slik at jeg mistet posisjon til radio og autopilot. Håper det løser seg, jeg ville jo tro at NMEA in og ut kunne brukes uavhengig av hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Tjaa.... AIS signalet inn bruker å være 34.800 bps mens signalet ut til VHF skal være 4.800 bps, så jeg ville tro du må være på forskjellige porter. Likeledes med signalet til atupiloten - den skal kjøre med 4.800 bps. Sitér dette innlegget Geir Link to post
tombok Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Det var jo et godt poeng GeirT. Den skal ha en port 3 også, men den kommer ikke frem i menyen sånn helt uten videre ser det ut for. -Må nok forske litt mer :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.