Jump to content

Bavaria, kundeservice og reklamasjoner

Edh10

Recommended Posts

Min far kjøpte i 2013 en 2012-modell Bavaria 32 seilbåt. Flott båt men en mangel var det. Luka i cockpit over stuerom var skjev/bøyd.

Ikke noe stort problem tenkte min far men der tok han feil. Etter over 1 år med mail og telefoner men ikke noe løsning lurer vi nå på andres erfaringer med Bavaria i Norge.

Vi får sporadisk svar på våre henvendelser men aldri noe løsning. Eksempler på svar: "vi skal se på saken", "dette skal sjekkes" eller "personen som kan svare er på ferie/har sluttet". Halvannet år er nå gått siden første henvendelse.

En så detalj som en luke burde vel ikke være grunn til å irritere en kunde i over 1 år? Sist svar han fikk var at de skulle sjekke med fabrikken om dette var en reklamasjon. Etter 6-7 nye uker uten svar spurte min far om å få lov å kjøpe en luke siden reklamasjon uansett ikke fungerte. Teaken på luken hadde nå begynt å løsne. Heller ikke på en slik bestilling fikk han svar. Og denne mailen gikk til ulike personer i selskapet, inkludert daglig leder eller hva hennes tittel er. Ikke noe svar nå heller.

Er dette gjengs for Bavaria eller har de en dårlig dag (år)?

Edh 10

@lippert: Det er det som er det rare. Har ikke inntrykk av at Lunde båt er slik som de nå oppfører seg. Total ignoranse. Om de mente at en luke med støpefeil IKKE er reklamasjon så kan de vel bare si det, ikke trenere og ignorere. Sitter med et inntrykk av at de tror at dersom ikke svarer så forsvinner saken.

På hjemmesidene finner vi slagordet: "Er dere fornøyd, er vi fornøyd". Videre skriver de: "..den beste markedsføringen er fornøyde kunder, og håper du som kunde vil oppleve hva vi legger i begrepet oppfølging og personlig service fra oss..."

Vi har satt daglig leder som mottaker i kopi-feltet i de siste mailene. Ikke noe skjer da heller. Jeg skjønner ikke at hun som leder og forhandler kan tillate sine medarbeidere å gjøre så slett arbeid.

Jeg er ikke overrasket, Edh10.

Har vært i kontakt med de noen ganger ifm. bestilling av deler til min B39, både smått og stort. Det virker på meg som om det er helt bingo om de gjør som man avtaler. Jeg har bare sluttet å bruke de, og heldigvis kan det meste skaffes og ordnes andre steder.

Kjiipt når det gjelder reklamasjon da, spesielt siden en sånn luke ikke er noe man kan kjøpe hvorsomhelst.

Eivind

Lunde båt har alltid vært den "beste i klassen" med veldig god service. Dessverre har de blitt dårligere siste par årene, det har jeg opplevd selv og også hørt fra flere. Hvis dette kommer Lunde båt for øret: SKJERP DERE! Det har vært en av de viktige salgsargumentene for Bavaria i Norge i mange år. Det tar tid å bygge opp et godt rykte, og veldig kort tid å ødelegge det.

@Jonas78: Er vel greiere å svare når de kan tjene noen kroner enn når de må følge opp reklamasjoner.

Som det er skrevet i tråden: det tar tid å bygge opp et godt rykte, men det tar veldig kort tid å ødelegge det. Håper Lunde båt leser denne tråden og skjerper seg. Produktene er gode men om servicen er på dette nivået blir det IKKE Bavaria den dagen jeg skal kjøpe seilbåt - det tør jeg rett og slett ikke!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...