Taremakken Startet 8.September.2014 Link til dette innlegget Startet 8.September.2014 Hei Har en Northstar 550 plotter. Problemet er at på skjermen får jeg kun opp kart og navn på øyer og plasser på fastland. Ikke dybder, grunner eller noen andre symboler i det hele tatt, kun rent kart. Er dette pga kartbrikka har lite info eller er det selve plotteren? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Uten at jeg kjenner til din plotter så kan det ha noe med innstillingene å gjøre. Under innstillingene så kan du justere hvor detaljert du ønsker å ha det i kartet. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Det høres ut som du kanskje har bare det bakgrunnskartet som er innlagt på noen plottere. Så skal kartbrikken inneholde mere detaljert info om det området den dekker. Sikker på at det er riktig kartbrikke og at den er i orden? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Taremakken Svart 8.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 (redigert) Tipper det er riktig brikke siden de er kjøpt samtidig i samme butikk. Sjekket prisen på plotteren i sommer og den kostet 9990,- og kartet 1800,- Så dette er jo ikke den rimeligste plotteren. Men om brikken er 100% i orden vet jeg ikke. Har lagt inn varsel for grunner osv i menyen, men dette virker jo ikke hvis ikke dette finnes/kommer frem på plotteren. Kanskje prøve med en annen type kartbrikke? Det er vel flere leverandører av disse. Kan muligens prøve å ta ut brikka og se om det er noen forskjell? Redigert 8.September.2014 av Taremakken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Tenkte om kartet dekker et annet område enn det du er. Jeg har kart for hele Norge og Skandinavia, men detaljene er kunn i Trøndelag hvor kartbrikken dekker. Om du kjøpte båten i ditt område stemmer det nok da;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Taremakken Svart 8.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Tror brikken gjelder fra svenskegrensen-Egersund. Sitér dette innlegget Link to post
Taremakken Svart 11.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Det var kun innstilling som nevnt av noen i tråden. Nå har jeg dybder, bunkringsplasser, staker osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.