Vard Startet 8.September.2014 Del på Facebook Startet 8.September.2014 Jeg var på tur i helgen og kom greit frem til bestemmelsesstedet. Da jeg skulle hjem igjen igår ville ikke barbord motor starte. Jeg fikk bare kinnelyd til svar da jeg prøvde å starte den. Denne motoren ble totalrenovert ifjor så jeg er rimelig sur og fortvilet. Har noen av dere her på forumet en teori om hva som kan være galt? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 8.September.2014 Del på Facebook Svart 8.September.2014 Høres ut som luft i systemet. Sjekk at det ikke er lekkasje ved fødepumpa bak, nede på styrbord side av motoren. Sjekk ellers systemet for lekkasjer og ikke minst sjekk at stoppsolenoiden på dieselpumpa fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 8.September.2014 Del på Facebook Svart 8.September.2014 Dante nevner stopperen. Denne er vel skjult inne i pumpa på disse motorene, men vri nøkkel til stopp uten at motor er i gang. Da bør du høre et svakt klikk fra den som fungerer. Hør om det er samme lyd i den motoren som ikke vil gå. Er det ikke det, kan det være stoppsolenoidet som hengte seg opp i stopposisjon sist du var på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.September.2014 Del på Facebook Svart 8.September.2014 Den er rett bak pumpa, eneste lille "dings" bak der med 1 ledning på. Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Seasu Svart 8.September.2014 Del på Facebook Svart 8.September.2014 Med kinne-lyd mener du at starteren drar motoren eller om den bare går rundt ? Hvis drevet i starteren ikke slår inn, drar ikke motoren rundt. evt prøve den røde resetknappen på elektroboksen etter å ha sjekket stopp releet som andre nevner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.