Jump to content

Blue CHART og PC ombord

Arne Belinda

Recommended Posts

Har som mange blandt båtfolk anskaffet meg GPS (liten skjerm). Det jeg lurer på er om PC skjermen kan fungere med GPS tilkoblet som en parellell skjerm? Med det mener jeg at alle detaljer og info om posisjon og kartdata er de samme som på PC skjerm. :crazy:

Har som mange blandt båtfolk anskaffet meg GPS (liten skjerm). Det jeg lurer på er om PC skjermen kan fungere med GPS tilkoblet som en parellell skjerm? Med det mener jeg at alle detaljer og info om posisjon og kartdata er de samme som på PC skjerm. :crazy:

I og med at du ikke oppgir hva slags GPS du har, blir det umulig å svare på, men jeg tror ikke du kan regne at det du etterlyser er mulig å få til.

Lurer selv på dette.. har en Garmin ETrex gps og lurer på om der finnes kabel til denne slik at eg kan ha plotter på pc. Og i tillfelle hvor får en kjøpt slik kabel. Dette er ikke plotter men en et par år gammel vanlit 12 kanals gps

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Om det er mulig å bruke en laptop som ekstern monitor på en håndholdt GPS, tviler jeg på. Da må GPS'n i så fall ha VGA-utgang eller lignende, for å få samme grafiske visning.

Men: Om man har Bluechart innstallert med Mapsource på en PC, og kobler til en håndholdt GPS eller en hvilken som helst annen GPS-modul (Blåtann, USB, PCMCIA, seriell osv.) som registreres av PC'n og Mapsource, vil man jo få posisjon, fart, retning osv på PC-skjermen, ikke sant? Eller tar jeg feil nå igjen?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...