larsen2000 Startet 9.September.2014 Link til dette innlegget Startet 9.September.2014 Se bildet av vannutskillerfilteret mitt, er det vann det som ligger i bunnen eller glasset som spiller meg et puss? Sitér dette innlegget Link to post
Lmsafg Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Er vel mulighet til å tappe av glasset? Hold et beger under, skru opp og se om skillet synker eller om det blir stående og bare er diesel som kommer ut. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Skal sjekke, har det i tilfelle noen betydning? Kommer seg vel ikke videre i systemet derfra? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 (redigert) Er temmelig sikker på at det er glasset/bunnen som spiller deg et puss. Hadde samme "syn" selv, og var sikker på at det var vann, men det var kun bunnen i glasset som "bedro" meg. Se på et billede av f.eks Cav vannutskiller eller kun glassbollen, så ser du dette. Redigert 9.September.2014 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Sånn er det hos meg også. Glasset får det til å se ut som det er vann der, men det er det ikke. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Lars H. Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Men er det virkelig vann som er i glasset, må det jo ha kommet fra et sted. Og fra hvor? Jo fra dieseltanken, og da er det kanskje mer vann der? Og er det vann på tanken, kan det dannes dieseldyr i sjiktet mellom vann og diesel. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
larsen2000 Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Bortsett fra at jeg har bensin :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 (redigert) Men greit å få vite om det er vann likevel? Jeg har bensinmotor i bilen, og den foretrekker å gå på bensin fremfor vann. Men for å være litt ekkel, hvorfor tappet du ikke glasset og sjekket selv om det var vann nederst i glasset? Det hadde vel vært sikrere enn å la oss "bedrevitere" tolke et bilde? Redigert 9.September.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
larsen2000 Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Siden du spør, pleier å sette en isboks under ved tapping - men det meste som ligger i bunnen søles utover og renner langs kanter før jeg har fått skrudd ut skruen. Ikke så lett å se hva det er da når det har rent inn i alle krinkelkroker :) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Men greit å få vite om det er vann likevel? Jeg har bensinmotor i bilen, og den foretrekker å gå på bensin fremfor vann. Men for å være litt ekkel, hvorfor tappet du ikke glasset og sjekket selv om det var vann nederst i glasset? Det hadde vel vært sikrere enn å la oss "bedrevitere" tolke et bilde? Dette er ikke vann, det er glasset som er slik. Har nøyaktig samme selv, og ble selv "lurt" litt første gang. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Supert, takk! Forøvrig et filter som føles som IKEA hver gang jeg bytter filter og skal montere det sammen igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Jeg har filter som det står Volvo Penta på men det ser ut til å være nøyaktig samme konstruksjonen, de kjøper det vel fra samme underleverandør alle sammen. Demonterte hele greia en gang for å rengjøre og du har rett, det føltes ganske så Ikea å få det sammen igjen. Viktig at pakningene ligger nøyaktig riktig skal det bli tett og med bensin ønsker du ikke noen lekkasjer. På mitt er det også et slikt skille i bunn som ser akkurat ut som på din men det er glasset. Refleksjonen av bunnen blir forstørret pga buen i glasset, eller noe sånt. Var det vann ville du vel sett litt bevegelse i det. Sjelden eller aldri i praksis at en båt, selv en stor båt ligger totalt stille, for ikke å snakke om i perfekt vater. Bare en person beveger seg ombord burde du kunne se svake bevegelser i skillelinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Er ikke dette ett CAV, VP forrfilter og ikke en vannutkiller? Husken min er alt annet enn god, men mener det ble gjort en vannutkiller test her for noen år siden. hvor konklusjonen var at som vann utskiller var disse ubruklige, men greie som forrfilter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Fjord725SE Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 VP kaller de iallefall fortsatt for brenselfilter/vannutskiller At de dermed er egnet som vannutskillere er vel en annen historie. Mitt står på side 33 i siste katalogen fra LaSa (Volvo Penta Reservdelar og tilbehör 2014). Har ennå ikke sett noe vann i mitt men det har samlet mindre mengder grums i bunnen som jeg har tappet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.