kirkes Startet 22.April.2005 Link til dette innlegget Startet 22.April.2005 (redigert) Nå er det ikke lenge før båten er klar for sjøsetting. I år ble det nytt teakdekk ved å benytte resirkulert teak. Kjøpte teakstaver, kuttet de til så de ble 4mm X 40mm. Gøy å holde på med og det ble ganske bra. I tillegg byttet jeg ut skruene til impelleren med gjengestaver og vingemutter. Kjøpte en lang syrefast gjengestav og kuttet til selv. Virker meget bra. I tillegg har jeg fått ny kartplotter Navman 5600. Så nå er det bare litt puss igjen før båten skal ut. Vi gleder oss til en ny sesong på sjøen. I år blir det Svenskekysten for første gangen Hilsen Kirkes Redigert 22.April.2005 av kirkes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Det der var jo bare vakkert....... Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Whistler Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Brilliant. Jeg har også lagt teakdørk. Ufattelig mye arbeid, men pent blir det. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Ludde Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Lekker dørk, og flott innsats, dette ser da meget flott ut. Svenskekysten Kirkes, da sees vi kanskje i slutten av juli. Vi kommer til å frekventere kysten her de to siste ukene av juli, før turen går over til Lyngør. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Windy 9800 Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Brilliant. Jeg har også lagt teakdørk. Ufattelig mye arbeid, men pent blir det. Hei Brilliant, Jeg er i planfasen for å legge teakdørk i min Windy 9800. Ut fra blidet ditt ser det ut som om du har gjort det slik som jeg ønsker å gjøre, ser virkelig lekkert ut! Kan du fortelle litt om hvilke materialer du har benyttet og hvilke erfaringer du har gjort, særlig det du evt ville gjort på en annen måte dersom du skulle utført jobben en gang til. Mvh EvenK Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Jeg er i planfasen for å legge teakdørk i min Windy 9800. Ut fra blidet ditt ser det ut som om du har gjort det slik som jeg ønsker å gjøre, ser virkelig lekkert ut! Kan du fortelle litt om hvilke materialer du har benyttet og hvilke erfaringer du har gjort, særlig det du evt ville gjort på en annen måte dersom du skulle utført jobben en gang til. Mvh EvenK <{POST_SNAPBACK}> Hei. Ringte til Westsystem og ba om et tilbud på materiell til teakdørk i plastbåt. Noen dager og 6-7 tusen kroner senere kom materialene med bil til døra. Teak"plank" 46 X 5 mm med fals (gir riktig avstand mellom bordene), 6 kilo 2 komponent epoxy, fyll-/viskositetskontrollerende midler, svart pigment til natene, blandebeger, doseringssprøyter, rørepinner og ett lass med gummihansker. Avfettet og slipte hele overflaten med # 50 sandpapir. Skjærte til pusset, primet undersiden (med spoxy) og la ned rammeverket i Sikaflex. (epoxyen er så grisete at jeg ikke ønsket å legge rammeverket i den) Kappet og tilpasset de øvrige stavene. Primet disse med epoxy, og la dem i epoxy på dørken. Disse må skrus fast midlertidig, eller holdes nede av vekter for at de skal "sette" seg. Ta ut skruene, etternat med epoxy (engangssprøyter (50 ml) fra apoteket ( 11,- pr stk). Ventet til det tørket og slipte det ned med eksentersliper. Det ligger en drøss med bilder fra prosessen her. Brukte ca 50 timer på hele 6 kvm. Mye tid går til kapping og pussing av rammeverket. Hadde lyst til å tenne bål den dagen jeg hadde det verst. Tror jeg ville valgt samme fremgangsmåte en gang til hvis jeg skulle finne på å legge dørk i en annen båt. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Windy 9800 Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Kirkes, Hva benyttet du til liming av teakstavene, og til nating? Overflatebehandlingen, er det lakk eller olje og hvilken type? Whistler, Imponerende bildeserie! Hvorfor brukte du ikke Sikaflex til hele dørken? Har du lakkert eller oljet? Mvh EvenK Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Whistler, Imponerende bildeserie! Hvorfor brukte du ikke Sikaflex til hele dørken? Har du lakkert eller oljet? Mvh EvenK <{POST_SNAPBACK}> Tja, si det. Epoxyen er lettere å håndtere på store flater. Pensle utover kontra sparkel med Sika. Dekket blir oljet i løpet av uka med fargeløs teakolje. Legger ut noen flere bilder mot helga en gang. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Windy 9800 Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Whistler Jeg har tenkt meg innom Westsystem ila uka for å lande en bestilling. Fikk du rabatter i forhold til listeprisen? Mvh EvenK Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 (redigert) Whistler Jeg har tenkt meg innom Westsystem ila uka for å lande en bestilling. Fikk du rabatter i forhold til listeprisen? Mvh EvenK <{POST_SNAPBACK}> Varene ble innkjøpt i fjor høst. Har ikke fakturaen i nærheten, men innbiller meg ikke at det var voldsomt rabattert. Muligens 10-15% på noen av produktene. Jeg ringte inn, snakket med en hyggelig fyr, og sendte senere en faks med mål og beskrivelse. Noe senere kom et tilbud tilbake på faksen med en liste over absolutt alt jeg trengte (bortsett fra engangssprøyter). Varene ble bestillt, og nå er dørken lagt. Nå har jeg nok rørepinner (store ispinner) og gummihansker til å leke doktor hver kveld i et par måneder. Redigering: Har sjekka fakturaen. Hadde ftt 10-15% rabatt på alle produktene. Redigert 26.April.2005 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.