Skorgenes MC 34 Startet 10.September.2014 Link til dette innlegget Startet 10.September.2014 (redigert) hei folken,s . Har kjøpt meg oppussingsprosjekt 82 Scand Atlantic med god drivlinje og noe utstyr,men trenger en fullstendig runde med oppussing. Trinn en har vært og pakke om vinduene. Ut med alt og 50timer senere var det tett. Neste trinn er det elektriske. Lurer på en ting ,på mitt dashbord er det 3 oljetrykksmåler...? Hvor en virker og viser trykk på motoren. Hva er de to andre til....? Legger ved et bilde her Andre ting som surrer rundt i hodet er disse rekkene på båten, de er ikke i syrefast dessverre, har hørt på nye fra Agder boat .... det kostet mer en det smaker. Har lyst på syrefast tips og hvor hvem pris,bor i Vestfold. Skal også montere originalt bagspyd og ønsker da at rekkene avsluttes lik 2014 utgaven. Innvendig skal alt ned og oppigjen,men det kan vi ta senere :) Kommer mer etterhvert. Setter enorm pris på innspill. Kommer til og rule og gå i renovering i hele vinter. Redigert 10.September.2014 av Tresfjord H.str (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Flott og se at du restaurerer en skikkelig klassiker. Gleder meg til fortsettelsen. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Øya Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Du kan jo ringe Svennevig&ødegaard direkte. Mulig de kan selge deg rekkene rimeligere. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
beauty of aqua Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 jeg snakket hverfall direkte med svennevig og ødegård da jeg byttet ut på gamlebåten.mener prisen var ca 47000... Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Takker for info, Agder Boat skal ha 48.000 så det var ikke rare avslaget dessverre. Ingen gode på privaten som tar på seg slikt da? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 (redigert) Ang trykkmålerene tipper jeg følgende: Den øverste er oljetrykk på motor. Den nede til venstre er oljetrykk på det hydrauliske giret og den nede til høyre er turbotrykkmåler. VP TAMD 60B? Redigert 10.September.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Takk for den, du har nok rett, motoren er som du sier vp tamd 60b, etter en grundige regngjøring under vannlinja, øket turtaller fra 2400omdr til 2800omdr temperaturen sank også noe. Båten gikk fra 14 knop til 21knop jeg trodde ikke det var mulig at ruskjell kunne bremse båten slik. Så sånn ut under ved kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 15.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Et spørsmål her, båten har to diesel tanker. Bryterene her med pumpe symbol. Er det slik at man kan velge mellom styrbord og babord tank ved hjelp av bryteren her? Lurer forøvrig også på hva bryteren vedsiden er til den symbolet 2 på? Setter pris på tilbakemeldinger. Forøvrig bestilt baugspyd i dag fra Agder Boat. Drøye 8 laken var prisen. Håper ser blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Den er nok til å velge hvilken tank du leser av nivået på. Den andre bryteren kan se ut som om den tilhører en lensepumpe. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Fortego Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Min 17 foter gikk fra 40 til 25 knop på et åar måneder på grunn av groe... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Takk for svar, jeg har to tankmåler på stb og Bb side. Så sv den grunn lurer jeg på om motoren suger fra begge eller om denne brytere,styrerer en eller annen ventil for sjalting? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Jeg vil tro at motoren suger fra den ene og sender retur til den andre. Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Jeg har en 1984 Scand Atlantic 32 og den suger fra den tank jeg har valgt og sender retur til samme tank. Jeg skal vælge manuelt hvilken tank jeg vil bruge. Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 17.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 Har kikket litt mer på dette rundt 2 tanker,på min står begge kranene oppe. Men den suger bare fra den ene? Skjønner ikke helt at vi skal under dørken å stenge og åpne manuelt. Redd jeg kommer til og gå noe lei. Hva med og lage et rør mellom tanken så man får lik ballast i begge,noen som har oppskriften... Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 på min så måtte jeg lette litt på den bakerste motorluken for og sjalte mellom tankene…kuleventiler på inn og retur Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 1.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 (redigert) Takk for svar ,jeg for prøve og trimme kranene litt neste sesong. De siste ukene har gått til og pakke om vinduer, en krevende jobb,men nå er båten tett. Men da dukket et nytt problem opp. Båten tar inn vann under Sb motorfeste. Tett skott under motorfestet,så vanskelig og lokalisere lekkasjen.Se bilde renner ut av disse hulla. Kan ikke skjønne annet en at båten har en eller annen skade i skroget der. Båten går opp på fredag, så da for vi se. Under dekk (stikk køye til venstre) Disse to hulla hva er de til. Renner sjøvann her ( ingen skroggjennomføring der inne) Redigert 1.Oktober.2014 av Tresfjord H.str (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 En bekjent fikk laget syrefaste etter eget ønske hos en lokal liten bedrift. Det er riktignok 10 år siden, men prisen trur eg var under halvparten av orginal. Absolutt verdt å høre rundt på små plasser. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 25.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Oppussing aktercabin igang ? Har revet ut alt. Skrapet og vasket reint med rødsprit .Breddet seng til 140cm hevet sengen med 10cm. Montering av skrogtrekk påbegynt. Tips til modifiseringer mottas med takk. Det skal settes inn nye teakplater over det hele Redigert 25.Desember.2014 av Tresfjord H.str (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Blir spennende å se hvordan dette blir Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
jcjohansen Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Ser veldig bra ut, driver å pusser opp snekka mi. Åssen festa du skai skinnet? Var det greit å Gjøre? Ser du har skrudd det I taket, er det lagt plater å festet skai'en på den å skrudd det opp senere? Lykke til videre:) Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 25.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Skrogtrekket er limt opp med kontaktlim ( på spray) . Kjører dieselvarmeren på fullguffe for og få rett temperatur. I take er trekket limt på 6mm finerflater som igjen er skrudd fast i noen lekter som er limt opp mot skrog (tec7) Ang lim er det bare og søke rundt på forumet her,så finner du 1000 tips om hva du bør bruke,eller ikke bruke... Ønsker tips om hvor jeg kan få tak på rustfrie stifter (rapid). Redigert 25.Desember.2014 av Tresfjord H.str (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Agder Boat Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Veldig bra, Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Stifter får du på JULA http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/stifte-spikerpistoler/band-med-kramper/stifter-154066/ Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 26.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Er disse på jula rusttfrie da? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Det står "rustfrie" på spesifikasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.