Jump to content

Scand Atlantic 32 oppussings prosjekt

Skorgenes MC 34

Recommended Posts

hei folken,s . Har kjøpt meg oppussingsprosjekt 82 Scand Atlantic med god drivlinje og noe utstyr,men trenger en fullstendig runde med oppussing. Trinn en har vært og pakke om vinduene. Ut med alt og 50timer senere var det tett. Neste trinn er det elektriske. Lurer på en ting ,på mitt dashbord er det 3 oljetrykksmåler...? Hvor en virker og viser trykk på motoren. Hva er de to andre til....? Legger ved et bilde her

bilde

bilde

bilde

Andre ting som surrer rundt i hodet er disse rekkene på båten, de er ikke i syrefast dessverre, har hørt på nye fra Agder boat .... det kostet mer en det smaker. Har lyst på syrefast tips og hvor hvem pris,bor i Vestfold. Skal også montere originalt bagspyd og ønsker da at rekkene avsluttes lik 2014 utgaven.

Innvendig skal alt ned og oppigjen,men det kan vi ta senere :)

bilde

Kommer mer etterhvert. Setter enorm pris på innspill. Kommer til og rule og gå i renovering i hele vinter.

Redigert av Tresfjord H.str (see edit history)

Takk for den, du har nok rett, motoren er som du sier vp tamd 60b, etter en grundige regngjøring under vannlinja, øket turtaller fra 2400omdr til 2800omdr temperaturen sank også noe. Båten gikk fra 14 knop til 21knop jeg trodde ikke det var mulig at ruskjell kunne bremse båten slik. Så sånn ut under ved kjøp

bilde

bilde

bilde

Et spørsmål her, båten har to diesel tanker. Bryterene her med pumpe symbol. Er det slik at man kan velge mellom styrbord og babord tank ved hjelp av bryteren her? Lurer forøvrig også på hva bryteren vedsiden er til den symbolet 2 på? Setter pris på tilbakemeldinger. Forøvrig bestilt baugspyd i dag fra Agder Boat. Drøye 8 laken var prisen. Håper ser blir bra

Har kikket litt mer på dette rundt 2 tanker,på min står begge kranene oppe. Men den suger bare fra den ene? Skjønner ikke helt at vi skal under dørken å stenge og åpne manuelt. Redd jeg kommer til og gå noe lei. Hva med og lage et rør mellom tanken så man får lik ballast i begge,noen som har oppskriften...

• 2 uker senere...

Takk for svar ,jeg for prøve og trimme kranene litt neste sesong. De siste ukene har gått til og pakke om vinduer, en krevende jobb,men nå er båten tett. Men da dukket et nytt problem opp. Båten tar inn vann under Sb motorfeste. Tett skott under motorfestet,så vanskelig og lokalisere lekkasjen.Se bilde renner ut av disse hulla. Kan ikke skjønne annet en at båten har en eller annen skade i skroget der. Båten går opp på fredag, så da for vi se.

Under dekk (stikk køye til venstre)

bilde

Disse to hulla hva er de til. Renner sjøvann her ( ingen skroggjennomføring der inne)

bilde

• 2 måneder senere...

Oppussing aktercabin igang ?

bilde

Har revet ut alt.

bilde

Skrapet og vasket reint med rødsprit .Breddet seng til 140cm hevet sengen med 10cm.

bilde

Montering av skrogtrekk påbegynt.

bilde

bilde

Tips til modifiseringer mottas med takk. Det skal settes inn nye teakplater over det hele

Skrogtrekket er limt opp med kontaktlim ( på spray) . Kjører dieselvarmeren på fullguffe for og få rett temperatur. I take er trekket limt på 6mm finerflater som igjen er skrudd fast i noen lekter som er limt opp mot skrog (tec7) Ang lim er det bare og søke rundt på forumet her,så finner du 1000 tips om hva du bør bruke,eller ikke bruke... Ønsker tips om hvor jeg kan få tak på rustfrie stifter (rapid).

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...