Jump to content

Tette eksoslekasje, Quick fix ?

kointa

Recommended Posts

kjørte min Sabb "litt" varm da jeg glemte kjølevannet :blush::blush::nonod::pray: , og temp. alarmen gikk. Tempraturen ble ikke skremmende høy, så motoren overlevde fint, men en lyd demper fikk ett hull av varmen- men siden den er saltvannskjølt så er lydpotta i plastikk siden lunket sjøvann som skal passere der, og hullet er ikke større enn ett kronestykke.

Så hva skal/kan jeg bruke som tetningsmiddel som tåler lunket kjølevann og eksos ?

Som nødløsning ville jeg ha skjært til en plastplate i passende størrelse og limt denne fast med pakningsilikon og skrudd den fast med en syrefast treskrue i hvert hjørne. Dette kan holde i årevis eller ikke.

Du kan også ta med deg potta til noen som driver med plastsveising og få reparert det der, men det er noe jeg ikke ville stolt på som rep av akkurat denne delen da plastsveising kan gjøre plasten sprø.

Det er også fullt mulig potta har fått skader du ikke ser som kan gi trøbbel senere, så det siste rådet jeg vil gi er vel at du kjøper en ny.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...