Birchwood 320 Startet 22.April.2005 Link til dette innlegget Startet 22.April.2005 Skjærgårdsjeepen mangler propell.. Dei driver og legger nye kloakk rør her for tiden , og dykkefirmaet som har jobben knuste propellen sin. Pleier å ha en kartong med propellere sa han , men var tom. Måtte vere ferdig til søndag. Og kloakk ledningen lå og fløt midt i sundet og sperret trafikken.. Det var da eg kom på min heller idiotiske ide om å teste min prop. Samme motor (Johnson 115hk) Han kjøpte den og der stod eg som et . Bare bestill deg ny du sa han , og send regninga til meg.. Kjøper en stålprop eg da sa eg spøkefult.. Svarte da.. kjøp hva du vil , vi er redda... Håper dei betaler for seg.. Alt ble ordnet gjennom en lokal motorleverandør. Eg som skulle ut å fiske i helgen , men hva gjør man ikke for å hjelpe andre. Spesielt dem som ikke kom seg ut siden kloakken lå i sjøen og sperra.. God Helg alle sammen.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hebbe Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Bare bestill deg ny du sa han , og send regninga til meg.. Kjøper en stålprop eg da sa eg spøkefult.. Svarte da.. kjøp hva du vil , vi er redda... Fliiiiire..... Takk for sist foresten... (båtførerprøven i Stavanger) Ser ut som du hat fått deg en ny propell til såkaldt meget gunstig pris... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
JanS/EIR Svart 23.April.2005 Link til dette innlegget Svart 23.April.2005 Takk for sist fra meg også gutter! Synes du skal ha honnør for hjelpsomhet her Wellcraft, slik skal gode båtfolk opptre når noen er i vanskeligheter, men å sette seg selv landfast er virkelig å strekke seg langt! Du må fortjener fullt ut en ny stålpropell for dette. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Birchwood 320 Svart 23.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2005 Jo takk for sist til dere begge.. Det var jo en litt spesiell situasjon dette da.. Men kjenner suget av å ikke kunne gå på sjøen når eg vil.. Får ny propell ut i uka. Snakket med dem og dei spanderte ny stålprop på meg da , og den var heller ikke så dyr.. ca 3000,- Så nå får eg gnikke på motoren min som står her ute i garasjen og gråter. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 26.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Sånn gikk det ikke nei. Snakket med selger idag. Viser seg at Starteren røk under filterbytte igår. Ikke nok med det. Etter nærmere sjekk av motor viser det seg at det mest sannsynlig er diesel i oljen. Ikke lite heller visst. Dieselpumpen ??? Ganske synd egentlig. Foruten motoren, er båten veldig fin, og akkurat hva vi er på jakt etter. Har tilbudt meg å kjøpe båten uten motor, hvis selger går med på det. <{POST_SNAPBACK}> Da var den nye propellen vel hjemme hos meg.. Det ble en 13 1/4 X 19 istedenfor den originale alu propellen på 14X19.. Håper på litt raskere aks. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.