Jump to content

Solgte propellen min , og nå er eg landfast

Birchwood 320

Recommended Posts

Skjærgårdsjeepen mangler propell.. Dei driver og legger nye kloakk rør her for tiden , og dykkefirmaet som har jobben knuste propellen sin. :lol: Pleier å ha en kartong med propellere sa han , men var tom.

Måtte vere ferdig til søndag. Og kloakk ledningen lå og fløt midt i sundet og sperret trafikken.. Det var da eg kom på min heller idiotiske ide om å teste min prop. Samme motor (Johnson 115hk) Han kjøpte den og der stod eg som et :confused: .

Bare bestill deg ny du sa han , og send regninga til meg.. Kjøper en stålprop eg da sa eg spøkefult.. Svarte da.. kjøp hva du vil , vi er redda...

Håper dei betaler for seg..

Alt ble ordnet gjennom en lokal motorleverandør.

Eg som skulle ut å fiske i helgen , men hva gjør man ikke for å hjelpe andre. Spesielt dem som ikke kom seg ut siden kloakken lå i sjøen og sperra..

God Helg alle sammen..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Bare bestill deg ny du sa han , og send regninga til meg.. Kjøper en stålprop eg da sa eg spøkefult.. Svarte da.. kjøp hva du vil , vi er redda...

Fliiiiire.....

Takk for sist foresten... (båtførerprøven i Stavanger)

Ser ut som du hat fått deg en ny propell til såkaldt meget gunstig pris...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Jo takk for sist til dere begge..

Det var jo en litt spesiell situasjon dette da.. Men kjenner suget av å ikke kunne gå på sjøen når eg vil.. Får ny propell ut i uka. Snakket med dem og dei spanderte ny stålprop på meg da , og den var heller ikke så dyr.. ca 3000,-

Så nå får eg gnikke på motoren min som står her ute i garasjen og gråter. :wink:

Fjord 27 AC TMD40

Sånn gikk det ikke nei.

Snakket med selger idag. Viser seg at Starteren røk under filterbytte igår. Ikke nok med det. Etter nærmere sjekk av motor viser det seg at det mest sannsynlig er diesel i oljen. Ikke lite heller visst.

Dieselpumpen ???

Ganske synd egentlig. Foruten motoren, er båten veldig fin, og akkurat hva vi er på jakt etter.

Har tilbudt meg å kjøpe båten uten motor, hvis selger går med på det.

<{POST_SNAPBACK}>

Da var den nye propellen vel hjemme hos meg.. Det ble en 13 1/4 X 19 istedenfor den originale alu propellen på 14X19.. Håper på litt raskere aks. :cool:

Fjord 27 AC TMD40

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...