Helgejohansen12 Startet 11.September.2014 Link til dette innlegget Startet 11.September.2014 Jeg har kjøpt en 22 fots båt der inmredningen må byttes. Har kikket litt på maritim kryssfiner. Noen mener jeg kan bruke vanlig kryssfiner som beises og lakkes. Jeg ønsker at innredningen skal ha en mørk trefarge og være holdbar. Er det noen som har noen tips eller råd? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Om du finner en litt mørk Lauan finer så blir den fin med beis og lakk.Den har samme kvalitet som teak finer men er mye billigere og har egentlig en bedre slitestyrke da ytterbilegget er mye tykkere sammenliknet med teak. Tidligere kunne man få Meranti finer som da er enda mørkere og kan minne om lys mahogny. den kan lakkes og blir ganske mørk. Begge typer finer blir brukt av profisjonelle båtinnrednings produsenter men da til benktopper og hyller. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Helgejohansen12 Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Takk for svar :-) Skal ha til benker og skap også. Alt skal rives og bygges nytt. Der er et trelast firma på Slependen som har maritim kryssfiner. De sier i alle fall det på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.