Superkul Startet 11.September.2014 Link til dette innlegget Startet 11.September.2014 Etter en rask titt oppi motorommet på Dracoen ser jeg det "mangler" di langsgående bjelkelaget motoren sitter på mercruiseren har støtte i front og v8 og v6 har på siden Finnes det noen som har mal / mål for dette eller har gode råd??? hva bruker jeg av materialer ?? finnes det en brakett til mercruiser v8 som erstatter motorfester i sidene ??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 12.September.2014 Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Har være 4 syl motor i den da vel jarle. På min v6 merc står motoren på langsgående. Støpte i vanger på 1700 jeg hadde. Jeg laninerte sammen vannfast kryssfiner og støpte de fast med 4 lag glassfiber over. Var gjort på en lørdag Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 ja en 170 hk 4 syl - regnet med litt støping ja - er litt skeptisk når jeg skal lage slikt og sage hull til vp 290 drevet - men det må jo gå ... hvordan måler jeg meg frem til høyde og plassering da ??? må jeg heise på plass motoren og finne det ut den veien ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Marida Svart 12.September.2014 Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 For å finne ut hvor høyt du skal henge drevet må du måle vinkelen mellom kjøl og akterspeil. På Volvo får du tak i en mal, på den står det hvor høyt du skal i forhold til gradene. deretter taper du denne på akterspeilet og går løs med vippesaga. PS kjøp dyre skikkelige blader, dette er tøft for saga. Har gjort dette to ganger og det er ingen problem. Husk å male sagskåret etterpå slik at dette ikke trekker vann. Hvorfor ikke beholde MerCruiser? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 (redigert) oooooooops Redigert 12.September.2014 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 https://www.youtube.com/watch?v=WhBtjB1kaQw her er grunnen til at mercruiseren skal ut er dessuten litt alergisk mot annet en vp , men det er jo en smaksak. har blitt noen vp motorer og drev gjennom årene og blitt kjent med dem sånn skru og vedlikeholdsmessig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 12.September.2014 Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Må vel finnes en 21 eller 23 draco i nærheten med vp 8. Så du kan ta mål på både vangene og plassering av drevet. Når jeg gjorde dette på 1700. Bygde jeg først inn drevplata. Og målte meg frem til hvor høye vanger jeg skulle ha. Viktig å ha litt å justere på også Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Ja - hvis noen her har det og kan ta noen mål hadde jeg blitt glad Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
adeneo Svart 12.September.2014 Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Hullmal ligger her -> https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=224 Sidevangene må du støpe dersom du skal gå fra firer til V motor, det finnes ikke noen annen universalløsning. Vangene er vel rundt 10-15 cm brede i Draco, og avstanden mellom motorfestene er 70-80cm eller noe sånt. Du må jo uansett måle den faktiske avstanden mellom motorlabbene du skal bruke, og begynne med hullet til transomfestet, så kan du følge senterlinjen inn og finne ut hvor senter på veiva kommer, og måle deg ned til motorfestene. Det er noe å justere på, og det er ikke så veldig innviklet når man kommer i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Hullmalen har jeg kjøppt men på scanden målte jeg opp og ned i mente og blei veeeeeldig usikker ..... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.