Mizar Startet 14.September.2014 Del på Facebook Startet 14.September.2014 (redigert) Her tenkte jeg å oppfordre alle som har kjøpt båt til å fortelle hva de fikk og til hvilken pris. Linker til salgsannonser på Finn.no vil i praksis slutte å fungere fordi selger sletter annonsen, og i disse tider vil som regel den endelige prisen forbli en hemmelighet mellom selger og kjøper. På denne måten blir det mulig å få mer korrekt informasjon om reell salgspris - hvis du vil fortelle om ditt kjøp: Hva slags båt - årsmodell og motors alder. Utstyr du fikk med. Generell tilstand - hva regner du med å koste på selv av forbedringer. Kanskje noen ord om hva du sjekket ved besiktigelsen også. Oppfølging, kanskje en ny posting i denne tråden etter at du har hatt båten en tid: Hvor fornøyd du er, på en skala fra 0 til 10? Redigert 14.September.2014 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Normarco Svart 14.September.2014 Del på Facebook Svart 14.September.2014 (redigert) Vår båt ble kjøpt høsten '12 og det førte vi gjorde var å bytte septikslanger, sikkert ikke nødvendig men er litt paranoid. Drivstofforbruk har jeg ikke direkte målt, da den kostnaden må "svelges". Har dog feriemålt i år mellom to tanker og kun brydd meg om timer, da ble resultatet 18,2 ltr/t. Båten har vært lytefri, og vi er superførnøyd med den Italienske damen[emoji106] ABSOLUT 39 2006 2 x D6 - 310 733 tm pr dd. Score: 10 [emoji3] Båten solgt av Frydenbø som ny i Bergen i sin tid. Redigert 14.September.2014 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 14.September.2014 Del på Facebook Svart 14.September.2014 Kjøpte en Hasla 27 i vinter. Hatt er utrolig flott sommer ombord uten problemer. Betale 219.000,- Båt og motor er fra 86. Det sitter en Ford/saab 2707 i båten. Bruker lite drivstoff. ca 9 liter i timen og da kjører vi i 8 knop. I båten var det meste av utstyr Ankervinj, baupropell, toalett, varmt og kaldt vann, kjøleskap Brukt båten ca 100 timer i år. Sitér dette innlegget Link to post
Qkikano Svart 14.September.2014 Del på Facebook Svart 14.September.2014 Båt kjøpt i mars: Sollux 825 Combi, Yanmar 4JH2-UTE, 100HK. Dette er modellen uten akterkabin, så den har et stort og praktisk selvlensende dekk. Perfekt til fiske! Båt: 1988 Motor: 1993 Gangtid: Ca 1350 timer. Fart: Max 13kn Forbruk: 7,5 l/pr.t i 8-9 kn. Pris: 190' Alt av bruksutstyr med (dekketøy osv). Gummibåt på snap. Sofagruppe til dekk. Kalesjer. Gammel radar og ekkolodd. Kjøleskap. Wallas kokeapparat. Dieselvarmer (får ikke denne til å tenne p.t). Varmt/kaldt vann. Frittfall toalett. Osv... Båt og motor i god stand. Har byttet dieselfilter, oljefilter, olje og en skroggjennomføring (septik). Byttet to kuleventiler. Satt inn Lowrance HDS-9 Touch, 3G-radar. Har lyst til å bytte ut "teddyforet" som båten er kledd med, til noe mer lettstelt skinn/skai. Får se hva jeg føler for i løpet av vinteren. Svært fornøyd, men en skal vel aldri legge seg ned og være fornøyd? Det kunne jo vært greit med 3 fot ekstra ;) Var på ferietur i sommer. To voksne og en tenåring. Var plass nok, men privatliv blir det så som så med. 8/10 poeng. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 14.September.2014 Del på Facebook Svart 14.September.2014 Alo 28 kjøpt i april i år. I havna er den vel kanskje litt som en and i en svanedam enn så lenge, men den ble kjøpt vel vitende om at det blir litt jobb fremover. Siden det er min aller første båt har jeg brukt den en god del i sommer, og alt har fungert helt problemfritt! -Motor er en ca 10-12 år gammel Beta Marine 22hk med ferskvannskjøling som fungerer lytefritt og alltid starter momentant. -Reflex parafinvarmeovn -Optimus parafin-kokeapparat med to bluss -Gammel garmin GPS og eldgammel dybdemåler. Har nå fått inn kartplotter med ekkolodd og AIS, men beholder gml Garmin som backup. -Toalett til sjø, skal få tank i vinter -Raymarine autopilot. -Vindror -Redningsflåte -Gummibåt -Storseil, rullegenoa og stormfokk på eget stag. Båten har vært en strålende innfallsport til seiling og jeg angrer ikke ett sekund. Det er stadig en del å gjøre med den, men satser på å få gjort litt i vinter, så blir det Shetlandstur til sommeren... Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 14.September.2014 Del på Facebook Svart 14.September.2014 Hei. Ny på forumet her, så da får jeg vel legge inn min første post og. kjøpte båten i august: Scand Dynamic 9200 m/ VP KAD44 edc ca 660 gangtimer både båt og maskin er 2001 mod Toppfart: 36kn (GPS) forbruk ikke målt, men virker ikke helt avskrekkende. Pris: 489.000,- Utstyr: både vanlig kalesje og havnekalesje (begge helly hansen) , kartplotter, pysevisp, dieselvarmer etc, Svært godt fornøyd med kjøpet! Forrige eier(e) har tatt veldig godt vare på den. blank og fin i skrog, strøken både ut- og innvendig. innredning er hel og pen, og ALT virker som det skal. god servicehistorikk var det også. den har utrolig herlige sjøegenskaper. skarp og presis i krappe svinger og tar bølger som en mester. eneste minuset jeg kan sette pr dd, er at den mangler stikkabin. det er normal ikke et problem, men sommerferien neste år når vi (jeg + samboer og to små barn) skal ta en lengre ferie på sjøen, så må vi ofre litt av det praktiske i forbindelse med soveplass. solsengen akter får bli dobbelseng, noe den er dimensjonert til, men vi får tenke nøye på hvordan vi legger oss i diverse havner mtp innsyn. ;) Litt "gammel" / firkantet form på innredning som benker, skuffer og skap (er ikke endret stort siden 9200'n kom på markedet og til i dag), men dette plager meg ikke nevneverdig, da jeg gladelig skal leve med dette, og ha en båt som er så fantastisk både å kjøre og se på. :) (innredning kan jeg da faktisk modernisere selv om jeg vil) bortsett fra dette har jeg ikke annet enn positivt å si om båten. skal gjøre noen småting i vinter, men det kommer vel en tråd på dette tenker jeg. nå er det bare å prøve å nyte de få dagene som er igjen av båtsesongen før kong vinter tar over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.